به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مواجهه آسیا با تهدیدهای فزاینده تغییرات آب و هوایی

پایگاه خبری فولاد ایران – آسیا، یکی از آسیب پذیرترین مناطق در برابر تغییرات اقلیمی، همچنین محل بزرگ ترین عوامل گرمایش جهانی است. فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گزارش داد که در سال 2021، بیش از 57 میلیون نفر در این منطقه تحت تأثیر بلایای آب و هوایی قرار گرفتند.


طبق گزارش موسسه جهانی مکینزی در سال 2020، در بدترین سناریو، تا سال 2050، اکثریت قابل توجهی از مردم آسیا در مناطقی با احتمال امواج مرگبار زندگی می کنند. هیئت تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (IPCC) روز دوشنبه گزارشی را منتشر کرد و بیان کرد که تلاش‌های کنونی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کافی نیست.


به گزارش فولاد ایران، آسیا نقش مهمی در تلاش‌های جهانی برای کربن‌زدایی دارد زیرا تقریباً نیمی از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهد. با این حال، این منطقه تصویری ناهموار از این تلاش ها ارائه می‌دهد. در اجلاس سران COP26 سازمان ملل در سال گذشته، چین و هند برای حذف تدریجی زغال سنگ تعهد دادند. اما اقتصاد این دو کشور به شدت به زغال سنگ متکی است که ممکن است مانع پیشرفت این هدف شود. به همین ترتیب، انتظار می رود هند به نوبه خود شاهد بیشترین افزایش تقاضای انرژی در سراسر جهان طی 20 سال آینده باشد.


به گفته بانک توسعه آسیایی، اگر تغییرات آب و هوایی کنترل نشود، اقتصاد آسیای جنوب شرقی تا پایان قرن ممکن است 11 درصد کوچک شود. ویتزل از مکینزی گفت: "کشورهای در حال توسعه در آسیا نیاز خواهند داشت بیش از میانگین جهانی به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در بخش انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند تا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تضمین کنند."  


منبع: CNBC

۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۳۶۷
کد خبر : ۶۰,۸۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید