به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آیا روسیه غلات اوکراین را می دزد و می فروشد؟

پایگاه خبری فولاد ایران - اوکراین روسیه را به سرقت غلات از این کشور و فروش آن متهم کرده است، در حالی که روسیه این ادعاها را رد کرده است. این اتهامات در بحبوحه ترس از بحران جهانی غذا به دلیل ناتوانی اوکراین در صادرات میلیون ها تن غلات از طریق بنادر محاصره شده اش مطرح می شود.


به گزارش فولاد ایران، مقامات اوکراین روسیه را به سرقت چند صد هزار تن غلات در مناطق اوکراین تحت اشغال روسیه متهم کرده اند.


مایکولا سولسکی، وزیر کشاورزی اوکراین در ماه آوریل گفت و این در همه جای سرزمین های اشغالی اتفاق می افتد. کرملین اتهامات اوکراین را رد کرده و گفته است که نمی داند این اطلاعات از کجا آمده است.


روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می دهند. اما محموله های غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه این کشور پس از حمله روسیه متوقف شده است و حدود 20 میلیون تن غلات در اوکراین گیر کرده است.


جنگ، همراه با تحریم های غرب علیه روسیه، قیمت غلات، روغن پخت و پز، کود و انرژی را افزایش داده است.


این به نوبه خود تهدیدی برای بحران غذایی در کشورهای فقیرتر است که برخی از آنها بیش از نیمی از واردات گندم خود را روی روسیه و اوکراین حساب می کنند.


سازمان ملل در تلاش است با میانجی‌گری توافقی را انجام دهد تا غلات اوکراین را از بنادری مانند اودسا حمل کند. روسیه گفته است که می خواهد تحریم های غرب به عنوان بخشی از یک توافق لغو شود. وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره کریدور بالقوه صادرات غلات از اوکراین گفتگو کرده اند، اما چشم انداز برای یک توافق ضعیف به نظر می رسد.


منبع: Aljazeera

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۴۱۳
کد خبر : ۶۱,۵۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید