به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تورم همیشه هم برای بورس بد نیست

پایگاه خبری فولاد ایران - اخبار بازار این روزها شامل چندین عنوان مشابه مبنی بر تورم داغ و سقوط سهام و فشار بر سرمایه گذاران بود.


در نگاه اول، این یک سناریوی کاملا منطقی است. نرخ تورم هنوز در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد و فدرال رزرو برای مبارزه با آن در مورد افزایش نرخ ارز جدی است. هیچ کدام از اینها، به ویژه برای تجارت خوب نیستند.


اما، مانند بسیاری از موارد، تأثیر تورم بر بازارها به این سادگی نیست.


اگرچه سرمایه‌گذاران ممکن است هر بار که داده‌های هشداردهنده تورم جدید اعلام می‌شود، واکنش جدی به فروش داشته باشند، اما به طور کلی، تورم بالا به تنهایی مسئول رکود بازار نبوده است.


تورم و بازارهای ایالات متحده رابطه پیچیده ای دارند. سرمایه گذاران از اخبار جدید متنفرند. آنها می توانند با تورم بالا کار کنند اما افزایش ناگهانی و شدید در نرخ ها را دوست ندارند.


تجزیه و تحلیل اخیر از عملکرد بازار توسط گروه Leuthold نشان داد که وقتی تورم بالاست، ، سهام درست پس از اوج نرخ بهره، تمایل به عملکرد بسیار خوبی دارند. این مطالعه نشان داد که نرخ تورم 8 درصد یا بالاتر (نرخ تورم ایالات متحده در حال حاضر 8.6 درصد است)، معمولاً با یک سال کامل افزایش سهام همراه است. این در حالی است که سهام می تواند در درازمدت سنگر مناسبی در برابر تورم ایجاد کند.


به گزارش فولاد ایران، بخش انرژی نیز تمایل دارد در دوره‌های تورم بالا از بقیه بازار بهتر عمل کند. به گفته مؤسسه سرمایه گذاری ولز فارگو، این بخش بین سال های 1968 و 1981 بازده سالانه 14 درصدی داشته است و احتمالاً تأثیر زیادی بر برآوردهای درآمد در این سه ماهه خواهد داشت. انتظار می رود درآمد انرژی در S&P 500 در این سه ماهه نزدیک به 205 درصد رشد کند.


با این حال، بین سال‌های 1966 و 1999، بازده اسمی سالانه بازار 12.3 درصد در برابر نرخ تورم سالانه 5 درصد بود که سرمایه‌گذاران را با بازده واقعی 7.3 درصد در طول 34 سال مواجه کرد.


منبع: CNN

۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۳
تعداد بازدید : ۵۹۷
کد خبر : ۶۱,۸۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید