به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکیه، بهشت برین مواد معدنی کمیاب

ترکیه، بهشت برین مواد معدنی کمیاب

پایگاه خبری فولاد ایران - رایج ‌تر شدن خودروهای برقی و جایگزینی آنها با خودروهای احتراق داخلی، راهی به سمت بهبود کیفیت هوا در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد.

البته، ساخت خودروهای الکتریکی به منابع زیادی نیاز دارد، به ویژه مواد معدنی کمیاب و بسیاری موادی که در مکان هایی مانند چین فراوان است.


اما طبق گزارشی که روز چهارشنبه توسط The Drive منتشر شد، این داستان ممکن است تغییر کند. اخیراً یک ذخیره عظیم از مواد معدنی کمیاب در ترکیه کشف شد. مقدار این یافته اندکی کوچکتر از ذخیره تخمین زده شده در چین است. این میدان مواد معدنی در ترکیه حاوی 11 ماده از 17 ماده معدنی کمیاب خاکی است و نسبتاً نزدیک به سطح زمین هستند، به این معنی که استخراج آنها باید ارزان تر و آسان تر باشد. برخی کارشناسان کل تولید سالانه سایت های ترکیه را حدود دو برابر تقاضای جهانی برآورد شده در سال 2030 می دانند.


در تئوری، این بدان معناست که رواج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به لطف قیمت‌های پایین‌تر می‌تواند زودتر اتفاق بیفتد. همچنین به این معنی است که تولیدکنندگان انتخاب بیشتری در مورد خرید مواد خام خود با ثبات قیمت بیشتر خواهند داشت. وقتی صحبت از تامین مواد برای شرکت‌های خودروسازی می‌شود، ثبات چیز خوبی است.


این امر در مورد اینکه چه معنایی برای کشور و مهمتر از آن مردم ترکیه دارد، کمی پیچیده تر است. بخشی از جهان که ترکیه در آن زندگی می‌کند لزوماً به‌عنوان باثبات‌ترین بخش از نظر ژئوپلیتیکی شناخته نمی‌شود، و این ذخیره عظیم جدید از منابع طبیعی بسیار ارزشمند می‌تواند این بی ثباتی را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد. همچنین، استخراج معدن از نظر زیست محیطی ایرادات فراوانی دارد که می تواند روی سلامتی جمعیت ترکیه اثر داشته باشد. البته، همه اینها حدس و گمان است و باید ببینیم اوضاع چگونه پیش می رود.


فلز مهم دیگر برای ساخت خودروهای الکتریکی لیتیوم برای سلول‌های باتری است که مردم مکان‌ها و تکنیک‌های جدیدی را برای استخراج آن پیدا کرده اند. یکی از نمونه‌های جالب این موضوع، مجموعه‌ای از کارخانه‌های استخراج لیتیوم دریای سالتون کالیفرنیاست که نه تنها می‌تواند قیمت لیتیوم را کاهش دهد، بلکه به معنای جوان‌سازی اقتصادی برای یکی از فقیرترین جوامع کالیفرنیا است. امیدواریم ترکیه هم همین دستاورد را داشته باشد.


منبع: jalopnik.com

۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۸۴۷
کد خبر : ۶۱,۹۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید