به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روزهای بدتر در انتظار بازارهای انرژی

پایگاه خبری فولاد ایران – به گفته رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، فشار جهانی بر عرضه انرژی که باعث کمبود فلج‌کننده ای شده و قیمت برق و سوخت را افزایش داده، ممکن است بدتر هم بشود. جهان هرگز شاهد چنین بحران بزرگ انرژی از نظر عمق و پیچیدگی آن نبوده و شاید هنوز بدترین آن را ندیده باشیم. افزایش قیمت ها در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری به عنوان بازیگران اصلی بازار انرژی دنیا، هزینه پر کردن مخازن گاز، گرم کردن خانه ها و برق رسانی به صنایع را در سراسر جهان بالا برده، بر فشارهای تورمی افزوده و منجر به اعتراضات مرگباری در سطح دنیا شده است.


به گزارش فولاد ایران،  مانند بحران‌ نفتی دهه 1970، که باعث افزایش بهره‌وری سوخت و رونق انرژی هسته‌ای شد، شاید جهان شاهد اتخاذ سریع‌تر سیاست‌های دولت ها برای انتقال به سمت انرژی های پاک‌تر باشد ولی در این میان، امنیت عرضه نفت و گاز همچنان چالشی برای اروپا سایر کشورهای دنیا خواهد بود.


زمستان امسال برای اروپا بسیار بسیار سخت خواهد بود. این یک نگرانی بزرگ است و ممکن است پیامدهای جدی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.


تحلیل گران بر این باورند که با ایجاد زنجیره‌های تأمین انرژی پاک انعطاف‌پذیر، کشورها می توانند از اقتصاد خود در برابر شوک‌های بحران احتمالی  بعدی بهتر محافظت کنند از این رو نباید وقت را هدر دهند و هر چه زودتر اقدام کنند.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان شمال

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۶۴۳
کد خبر : ۶۱,۹۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید