به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

گزارش هفته 28 سال 2022

گزارش هفته 28 سال 2022
شماره 623

سنگ آهن
فولاد ایران:  در هفته ای که گذشت بازار سنگ آهن وارداتی در چین  باز هم روندی نزولی داشت و از 115 دلار هفته قبل به کمتر از 100 دلار هر تن سی اف آر رسید. نگرانی ها در مورد رکود تقاضای فولاد در این کشور تشدید شده و تحلیلگران نگران وخیم تر شدن وضعیت بازار مسکن این کشور هستند و معتقدند دولت این کشور باید اقدامی جدی برای بهبود اوضاع انجام دهد. آخرین قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد 96.04 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد که از نوامبر سال گذشته تاکنون پایین ترین قیمت بوده است.

قراضه
فولاد ایران:  هفته گذشته در بازار ترکیه متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین ۱ و ۲ ( ۲۰-۸۰ )  به دلیل تعطیلات در حدود 410 دلار هر تن سی اف آر بدون تغییر ماند. تغییر قیمت قراضه وارداتی  ترکیه به روند فروش میلگرد و سایر محصولات فولادی آن کشور وابسته است و باید دید بعد از تعطیلات چه تغییراتی در بازار مشاهده می شود.
 قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن نیز با 20 دلار افت قیمت 325 دلار هر تن فوب شد. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز در 395 دلار هر تن سی اف آر بدون تغییر باقی ماند.

بیلت
فولاد ایران:  هفته گذشته میلادی قیمت بیلت صادراتی سی آی اس 560 دلار هر تن فوب بود. در بازار داخلی چین بیلت از 585 دلار به حدود 550 دلار هر تن درب کارخانه رسید.  در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز آخرین قیمت بیلت از 570 دلار به 565 دلار هر تن سی اف آر رسید.
بیلت صادراتی ایران نیز به گزارش متال بولتن تغییری نداشت و 490 تا 517 دلار هر تن فوب شنیده شد.

بیلت در بازار ایران

بیلت

فولاد ایران:  قیمت شمش در طول هفته گذشته ثابت بود. تعطیلات وسط هفته همراه با رکود بازار مقاطع اجازه حرکت به شمش را نداد. افزایش قیمت بورس کمی تحرک برای هفته پیش رو در بازار ایجاد کرده است.

مقاطع
فولاد ایران:  هفته گذشته در چین متوسط قیمت میلگرد صادراتی از 639 دلار به 624 دلار هر تن فوب کاهش داشت که به دلیل رکود تقاضای ناشی از فصل بارش های موسمی است.
میلگرد صادراتی ترکیه نیز به دلیل تعطیلات و ثبات بازار قراضه در 700 دلار هر تن فوب باقی ماند. میلگرد صادراتی سی آی اس حدود 4 درصد رشد هفتگی را تجربه کرده به 600 دلار هر تن فوب رسید.
همچنین در بازار داخلی امریکا میلگرد از 1135 دلار به 1085  دلار هر شورت تن درب کارخانه کاهش داشت. در بازار داخلی اروپا نیز میلگرد 1015 یورو هر تن درب کارخانه بود که پس از یک هفته ثبات تنها 5 یورو ارزان تر شد.
مقاطع در بازار ایران

میلگرد


فولاد ایران:  قیمت میلگرد روند نزولی داشت. علیرغم بهبود محدود قیمت در بورس، ضعف تقاضا انگیزه ای برای بازار ایجاد نکرد. افزایش خریدهای بورس نفسی به بازار خسته داد اما ضعف تقاضا همچنان بازار را تحت فشار قرار داده است.  

تیرآهن

فولاد ایران:  با بهبود بازار تیرآهن که بیشتر ناشی از محدودیت عرضه بود قیمت در بازار بالا رفت ولی تغییر جدی در حجم معاملات دیده نشد.

ورق
فولاد ایران:  هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی سی آی اس بهبود داشته از 580 دلار به 585 تا 630 دلار هر تن فوب دریای سیاه رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین نیز از 670 دلار به 627 تا 640 دلار هر تن فوب رسید.
در بازار داخلی اروپا ورق گرم تا 5 یورو رشد داشته 855 یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد. در بازار داخلی امریکا نیز ورق گرم 80 دلار افت داشته 900 دلار هر شورت تن درب کارخانه بود.
همچنین به گزارش متال بولتن اسلب صادراتی ایران 525 دلار هر تن فوب و در ثبات بود و اسلب سی آی اس 510 دلار هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد که حدود 4 درصد افت قیمت هفتگی داشت.
ورق در بازار ایران

گرم

فولاد ایران:  قیمت ورق گرم دو میلیمتر در مبارکه روز شنبه 210000 ریال بود که تا روز چهارشنبه به 205000 ریال رسید. تقاضای به شدت ضعیف همراه با نگرانی از کاهش جدی قیمت عرضه بعدی مبارکه باعث عقب نشینی تجار از بازار شده است.   

اکسین

فولاد ایران:  ورق اکسین علیرغم نزول نسبی تقریبا با ثبات باقی ماند دلیل آن هدایت عرضه از سمت کارخانه است.

سرد

فولاد ایران: به علت افت تقاضا ناشی از قطعی برق در واحدهای مصرف کننده و شروع تعطیلات تابستانی در بخش تقاضا روند قیمت نزولی بود.

گالوانیزه

فولاد ایران:  ورق گالوانیزه بازار نسبتاً باثباتی داشت و کاهش قیمت ورق گرم تاثیر جدی روی قیمت این کالا نداشت.

تحلیل هفته
فولاد ایران: در بازار جهانی دامپینگ روس ها تقریبا کمرنگ شده است که ناشی از به کف رسیدن قیمت می باشد. قیمت قراضه و شمش در طول هفته گذشته کمی بهبود یافت و همین امر باعث شد تا فولادسازان ایرانی بتوانند نزیک به 80 هزار تن شمش را در قیمت 520 دلار فوب به فروش برسانند ولی کاهش تقاضا در چین به علت تداوم کرونا و مسایل پیش آمده در بخش مسکن و بانکی آن کشور چشم انداز خوبی را برای هفته های پیش رو نشان نمی دهد گو اینکه چینی ها در واکنش سریع نسبت به مسایل پیش آمده هنرمند هستند. بالا رفتن نرخ دلار در سطح جهانی و برابر شدن هر یک دلار با یک یورو به معنای بالا رفتن نرخ  ارز نیمایی می باشد که طبعا در قیمت های بورس اثر خواهد گذاشت. آنچه مسلم است فضای منطقه فعلا پر از سیاست است و دولت هایی که شدیداً درگیر مسایل سیاسی هستند به اقتصاد نمی رسند.
دو فاکتور در هفته های آینده بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد قطعی برق که از اول مرداد جدی خواهد شد و تغییر نرخ دلار در سطح جهانی که به بالا رفتن نرخ در ایران کمک خواهد کرد. نباید فراموش کرد که معمولا مرداد ماه ماه رکود بازار فولاد است که اتفاقا امسال مصادف با ایام محرم هم می باشد.

بازار جهان: م. تابان شمال
بازار ایران: م. چیت ساز
پایگاه خبری فولاد ایران
۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۰۸۶
کد خبر : ۶۱,۹۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید