به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کارخانه های فولادی اتحادیه اروپا در مسیر کربن زدایی

کارخانه های فولادی اتحادیه اروپا در مسیر کربن زدایی

 

پایگاه خبری فولاد ایران – فرآیند معمولی فولادسازی کوره ای که تقریباً  60 درصد فولاد را در اتحادیه اروپا تولید می کند، از کک در کوره بلند (BF) برای استخراج آهن از سنگ آهن استفاده می کند. سپس برای تولید فولاد به یک کوره اکسیژن پایه (BOF) منتقل شده و مقدار زیادی CO2 منتشر می کند. در واقع، بخش فولاد مسئول حدود 4 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در اروپا است.


به گزارش فولاد ایران، تغییر همه نیروگاه های تولیدی به کوره قوس الکتریکی DRI/EAF مبتنی بر هیدروژن، به طور بالقوه می تواند تا ۱۹۶ میلیون تن در انتشار گازهای گلخانه ای در سال صرفه جویی کند، اما برای انجام این کار به ۵.۳ میلیون تن انرژی تجدید پذیر نیاز است.


بر اساس محاسبات کارشناسان، با در نظر گرفتن ضریب ظرفیت متوسط 12 درصد برای انرژی خورشیدی در شمال اروپا، جایی که بیشتر کارخانه های فولاد این قاره در آن واقع شده اند، تولید 370 تراوات ساعت برق به بیش از 350 گیگاوات پنل خورشیدی نیاز دارد. تولید 370 تراوات ساعت انرژی بادی نیز با میانگین ضریب ظرفیت ناوگان اروپایی، به بیش از 160 گیگاوات توربین نیاز دارد.


ارقام آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر نشان می دهد که اتحادیه اروپا در پایان سال 2021، 187.5 گیگاوات برق بادی و 160.3 گیگاوات انرژی خورشیدی نصب کرده است.


بر اساس برآوردهای هیدروژن اروپا، برای رقابتی بودن با تولید فولاد فعلی، هیدروژن سبز باید در اتحادیه اروپا با قیمتی کمتر از 3 یورو به ازای هر کیلوگرم در مقایسه با 5.30 یورو به ازای هر کیلوگرم امروز باشد.


در قیمت‌های کنونی هیدروژن سبز، هر تن فولاد خام 126 تا 203 یورو گران‌تر خواهد بود.


در حالی که واردات هیدروژن تجدیدپذیر برای برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به احتمال زیاد اجتناب ناپذیر است، به دلیل قیمت سربه سر پایین هیدروژن، بخش فولاد یک بازار چالش برانگیز برای هیدروژن وارداتی باقی خواهد ماند.


یک امکان دیگر، برای مناطقی که کمبود منابع تجدیدپذیر دارند، تولید هیدروژن در محل است. با این حال، در این مورد، اطمینان از عرضه ثابت هیدروژن یک چالش باقی می ماند، زیرا گزینه های ذخیره سازی موجود گران هستند.


با این حال، کمیسیون اروپا در آخرین پیش نویس خود از دستورالعمل انرژی های تجدیدپذیر، خواستار یک الزام برای تولید انرژی تجدیدپذیر هیدروژن شد.


پروژه‌های متعددی در سرتاسر اروپا، در حال حاضر در حال توسعه هستند و نقش مهمی در ارتقای فناوری لازم و اثبات موارد تجاری برای فولاد سبز دارند.


منبع: rechargenews

۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱
تعداد بازدید : ۴۵۵
کد خبر : ۶۲,۰۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید