به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آینده روشن هوش مصنوعی در خاورمیانه

پایگاه خبری فولاد ایران - کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و ایجاد بستری برای رشد پایدار در آینده، به طور فزاینده‌ای به سمت هوش مصنوعی (AI) روی می‌آورند. مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها و ابتکارات اخیر، علاقه رهبران صنعت در سراسر جهان را به پتانسیل هوش مصنوعی برای تقویت کارایی و پایداری اقتصادهای خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش داده است.


بر اساس گزارشی از Economist Impact Unit (EIU) و گوگل که در اوایل سال جاری منتشر شد، هوش مصنوعی می تواند تا سال 2030 حدود 320 میلیارد دلار رشد اقتصادی در منطقه MENA ایجاد کند.


در سال‌های اخیر، امارات، عربستان سعودی، قطر و مصر استراتژی‌های بلندپروازانه و دولت محور برای توسعه هوش مصنوعی منتشر کرده‌اند.


بر اساس تحقیقات دانشگاه استنفورد، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهانی در هوش مصنوعی، که عمدتاً توسط شرکت‌های چین و ایالات متحده هدایت می‌شود، در سال 2020 تا 40 درصد افزایش یافته است.


به گزارش فولاد ایران، این کشورها از هوش مصنوعی برای تقویت سه بخش نفت و گاز، خدمات دولتی و خدمات مالی تمرکز دارند که در حال حاضر بیش از 50 درصد از تولید ناخالص داخلی آنها را تشکیل می دهد. تولید، مراقبت های بهداشتی، آموزش، خودرو، خرده فروشی و تجارت الکترونیک و حمل و نقل نیز در موقعیتی قرار دارند که از این فناوری بهره مند شوند.


انتظار می‌رود هوش مصنوعی به جای محدود شدن به حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری، تأثیر گسترده‌ای در اقتصادهای وسیع‌تر داشته باشد و برای تحقق برنامه‌های بلندمدت اقتصادی یک اصل ضروری باشد.


منبع: Oilprice

۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۶۶۹
کد خبر : ۶۲,۱۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید