به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تغییر روند سرمایه گذاری در چین

پایگاه خبری فولاد ایران - گلدمن ساکس پیش بینی خود را برای شاخص سرمایه گذاری چین به دلیل بدتر شدن رکود بازار املاک آن کاهش داد. بر اساس گزارشی که اواخر روز پنجشنبه منتشر شد، بانک سرمایه‌گذاری چشم‌انداز درآمد خود را برای این شاخص در سال جاری نسبت به 4 درصد قبلی، به صفر کاهش داد.


این شاخص در ماه جولای بیش از 6 درصد سقوط کرد زیرا نگرانی ها در مورد بازار املاک چین بر نگرانی های موجود در مورد کووید، مقررات فناوری و ژئوپلیتیک افزوده است.


به گزارش فولاد ایران، بازار املاک چین در چند هفته گذشته تحت فشار قرار گرفته است زیرا بسیاری از خریداران مسکن پرداخت وام مسکن را متوقف کردند.


پکن در چند سال گذشته تلاش کرده است تا اتکای زیاد توسعه دهندگان به بدهی برای رشد را کاهش دهد. از آنجایی که نام‌های بزرگی مانند اورگراند در اواخر سال گذشته نکول کردند، سرمایه‌گذاران نگران سرریز کردن آن به بقیه اقتصاد چین بودند.


املاک و صنایع وابسته بیش از 25 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهند. در مورد سهام چین، گلدمن بخش هایی مانند خودرو، خرده فروشی اینترنتی و نیمه هادی ها را ترجیح می دهد، اما در مورد سهام بانکی به دلیل قرار گرفتن آنها در معرض وام های مرتبط با مسکن محتاط است.


منبع: CNBC

۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۵۹۵
کد خبر : ۶۲,۱۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید