به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عوارض رکود آمریکا؟

پایگاه خبری فولاد ایران – اقتصاد ایالات متحده بین آوریل و ژوئن با نرخ سالانه 0.9 درصد کوچک شد که 0.2 درصد کاهش سه ماهه داشت. با توجه به کاهش سالانه 1.6 درصدی در سه ماهه اول، اقتصاد امریکا دو فصل رشد منفی را نشان داد.


این به اصطلاح یک رکود فنی است و تقریباً هر جای دنیا احتمالاً به عنوان رکود رسمی ثبت می شود. ایالات متحده کمی متفاوت عمل می کند و با تعیین رسمی رکود توسط کارشناسان اداره ملی تحقیقات اقتصادی، که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ماساچوست، اعلام رکود می کند که ممکن است این تصمیم چند ماه طول بکشد.


در مورد اینکه آیا این یک رکود واقعی است یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. اما آنچه مهم است این است که رکود اقتصادی ایالات متحده به معنای ضربه زدن به تقاضا در همه جا است. پس از سقوط وال استریت، اهمیت آن برای اقتصاد جهانی در این جمله خلاصه شد: «وقتی آمریکا عطسه می‌کند، دنیا سرما می‌خورد».


اگر مصرف‌کنندگان آمریکایی شروع به خرید کمتری کنند، این امر موج‌های شوک جهانی ایجاد می‌کند.


این امر احتمالاً پیامدهای سیاسی برای جو بایدن نیز خواهد داشت. رئیس‌جمهور با انتخابات میان‌دوره‌ای در اواخر امسال مواجه است که احتمالاً اقتصاد عامل تعیین‌کننده‌ای در این بحث خواهد بود.


به گزارش فولاد ایران، اقتصاددانان و تحلیلگران انتظار دارند که ایالات متحده در سال آینده وارد کندی بیشتری شود. در آن مرحله، ممکن است بحث های زیادی در مورد نکات دقیق داده ها وجود نداشته باشد.


منبع: TELEGRAPH.CO.UK

۸ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : ۵۳۴
کد خبر : ۶۲,۱۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید