به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ارسال اولین کشتی غلات از بندر اوکراین

پایگاه خبری فولاد ایران – اولین کشتی غلات بندر اودسا اوکراین را بر اساس توافقی با میانجیگری سازمان ملل متحد برای اطمینان از عبور ایمن از دریای سیاه ترک کرد. این کشتی صبح روز دوشنبه حرکت کرد و این امیدواری را ایجاد کرد که ذخایر بسیار مورد نیاز می تواند به بازار جهانی برسد و فشار بر قیمت مواد غذایی را کاهش دهد.


مقامات اوکراین و ترکیه تأیید کردند این کشتی که بیش از 26000 تن ذرت را به طرابلس لبنان حمل می کند، بر روی ردیاب کشتی ماهواره ای MarineTraffic در حال حرکت است.


طبق توافقنامه ای که ماه گذشته در استانبول امضا شد، انتظار می رود که در مجموع 5 میلیون تن غلات، هر ماه اوکراین را ترک کند، که به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک مورد استقبال قرار گرفته است.


اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است. اما نیروهای روسی بنادر کلیدی را مسدود کرده بودند و میلیون ها تن غلات را در داخل کشور محصور کرده بودند. قیمت گندم در ماه مارس بلافاصله پس از حمله روسیه به بالاترین حد خود رسید.


اما سؤالاتی در مورد اینکه آیا روسیه به این توافق پایبند خواهد ماند، در حالی که به کارزار تهاجم نظامی خود ادامه می دهد، وجود دارد.


منبع: CNN

۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : ۵۳۲
کد خبر : ۶۲,۲۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید