به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش نرخ بهره وام مسکن چین برای مقابله با بحران املاک

پایگاه خبری فولاد ایران – بانک مرکزی چین در تلاش برای جلوگیری از تشدید بحران املاک، در حال کاهش نرخ بهره معیار خود برای وام مسکن است. بانک جمهوری خلق چین روز دوشنبه اعلام کرد که نرخ وام پنج ساله خود را از 4.45 درصد به 4.3 درصد کاهش می دهد. همچنین نرخ وام یک ساله خود را از 3.7 درصد به 3.65 درصد کاهش داد.


این کاهش ها به طور گسترده ای پیش بینی می شد، به ویژه از آنجایی که چین در هفته گذشته سایر نرخ های بهره را کاهش داد زیرا داده ها نشان می داد اقتصاد در ماه ژوئیه به دلیل قرنطینه مجدد کووید و عمیق تر شدن رکود املاک، قدرت خود را از دست داده است.


به گزارش فولاد ایران، بخش املاک که 30 درصد از تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد و قبلاً از یک بحران طولانی مدت نقدینگی رنج می برد، فشار قابل توجهی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد می کند.


مقامات همچنین اقدامات دیگری را با هدف تقویت این بخش اعلام کرده اند که شامل ترتیباتی برای اعطای وام های خاص به پروژه هایی است که با تاخیر در تحویل مواجه شده اند. آنها نوشتند که با انجام این کار، سیاست گذاران امیدوارند به کاهش مشکلات جریان نقدی توسعه دهندگان و بازگرداندن اعتماد به صنعت به طور گسترده تر کمک کنند.


منبع: CNN

۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۴۵۷
کد خبر : ۶۲,۴۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید