به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه های بی فروغ مصر برای انرژی خورشیدی

پایگاه خبری فولاد ایران – در بیشتر اوقات سال خورشید از آسمان بدون ابر بر فراز مصر غروب می کند و این کشور را به مکانی ایده آل برای تولید انرژی خورشیدی تبدیل می کند. آژانس بین المللی انرژی (IEA) معتقد است که مصر یکی از بهترین مناطق جهان برای انرژی خورشیدی است. دولت مصر همچنین تلاش کرده است تا با ارائه مشوق های سخاوتمندانه به صاحبان خانه، انرژی خورشیدی پشت بام را تقویت کند. با این حال، اگرچه مصر میزبان نشست بین‌المللی امسال درباره تغییرات آب و هوایی خواهد بود، منابع کثیف‌تر انرژی همچنان بر نوع خورشیدی آن سایه می‌اندازد.


مصر در سال 2016 هدف خود را برای تولید 20 درصد از برق خود از منابع تجدیدپذیر تا سال 2020 تعیین کرد که بیشتر ظرفیت جدید از خورشید و باد تأمین می شود. اما در 12 ماه منتهی به مارس 2021، انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی آبی تنها 12 درصد را به خود اختصاص دادند و انرژی خورشیدی کمتر از 3 درصد از برق مصر را تامین کرد.


دولت مصر برای متقاعد کردن شهروندانش در مورد نصب پنل های برق خورشیدی تلاش می کند. در سال 2014 یک تعرفه معرفی کرد و قول داد که به صاحبان خانه و شرکت‌ها برای انرژی خورشیدی مازادی که تولید می‌کنند، پرداخت کند. با این حال، هشت سال بعد، تنها تعداد ناچیز 749 واحد خورشیدی روی پشت بام نصب شده است.


هزینه اولیه این طرح خیلی ها را منصرف می کند. یک واحد خورشیدی که بتواند انرژی کافی برای یک خانواده پنج نفره تولید کند، تقریباً 65000 پوند هزینه دارد که فراتر از توان مالی اکثر مصری ها است. تضعیف ارز داخلی واحدهای وارداتی را حتی از دسترس خارج می کند.


به گزارش فولاد ایران، افرادی که درخواست مجوز دولت برای نصب پانل ها و اتصال آنها به شبکه سراسری می کنند، باید مالکیت کامل املاک خود را داشته باشند. علاوه بر این، حدود 20 میلیون نفر در قاهره بزرگ زندگی می کنند، که بیشتر آنها در آپارتمان هایی زندگی می کنند که فضای اختصاصی روی پشت بام برای نصب پنل های خورشیدی ندارند.


به هر حال، انگیزه‌های اصلاحات ضعیف هستند، زیرا مصر ظرفیت مازاد تولید نیروگاه‌های گازی دارد.


منبع: اکونومیست

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۴۵۶
کد خبر : ۶۲,۶۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید