به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هند سقف قیمت نفت روسیه را بررسی می کند

پایگاه خبری فولاد ایران – شری هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند روز دوشنبه گفت که این کشور به دقت ارزیابی خواهد کرد که آیا از پیشنهاد G-7 برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه حمایت می کند یا خیر.


پوری در پاسخ به این سوال که آیا هند با پیشنهاد G-7 برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت که اقتصاد جهان همچنان در حال تطبیق با تاثیر همه گیری ویروس کرونا و تهاجم روسیه به اوکراین است.


پوری افزود که هنوز مشخص نیست که کدام کشورها در سقف پیشنهادی قیمت نفت روسیه شرکت خواهند کرد و پیامدهای احتمالی آن برای بازارهای انرژی چه می تواند باشد.


وزرای دارایی به نمایندگی از کشورهای G-7 روز جمعه بر روی طرحی برای اجرای مکانیزم محدود کردن قیمت برای صادرات نفت روسیه به توافق رسیدند. این ابتکار به منظور محدود کردن توانایی کرملین برای تأمین بودجه حمله خود به اوکراین و محافظت بهتر از مصرف کنندگان در میان افزایش قیمت انرژی طراحی شده است.


با این حال، تحلیلگران انرژی در مورد یکپارچگی این پیشنهاد تردید دارند، اما هشدار داده اند که اگر مصرف کنندگان کلیدی مانند چین و هند درگیر نباشند، این سیاست می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.


به گزارش فولاد ایران، چین و هند پس از تهاجم کرملین به اوکراین، خرید نفت روسیه را افزایش داده اند و از نرخ های تخفیف بهره مند شده اند.


پوری گفت که هند حدود 5 میلیون بشکه نفت در روز مصرف می کند و این مقدار عمدتاً از عراق، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی تامین می شود. او گفت که روسیه تنها 0.2 درصد از واردات نفت هند را در پایان ماه مارس به خود اختصاص داده است.


اتحادیه اروپا از چین و هند خواسته است تا در طرح G-7 برای کاهش سودی که روسیه از فروش نفت به دست می آورد، شرکت کنند. هنوز مشخص نیست که G-7 چگونه برنامه کاهش قیمت خود را اجرا خواهد کرد. انتظار می رود این جزئیات قبل از اوایل دسامبر، زمانی که تحریم های اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا آغاز می شود، مشخص شود. G-7 متشکل از ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و ژاپن است.


روسیه روز دوشنبه متعهد شد که اقدامات تلافی جویانه ای را نسبت به این پیشنهاد اتخاذ کند و اعلام کرد که فروش نفت به کشورهایی را که سقف قیمتی بر صادرات انرژی روسیه اعمال می کنند، متوقف خواهد کرد.


منبع: CNBC

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۴۲۸
کد خبر : ۶۲,۶۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید