به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش انتشار CO2 در صنعت فولاد

کاهش انتشار CO2 در صنعت فولاد

 

پایگاه خبری فولاد ایران – اطلاعات اقلیمی RMI دستورالعمل‌هایی را برای شرکت‌های فولادی منتشر کرده است تا اثرات انتشار گازهای گلخانه‌ای محصولات خود را گزارش کرده و کاهش دهند و به آنها به عنوان تامین‌کنندگان ترجیحی برای شرکت‌هایی با اهداف بلندپروازانه اقلیمی مزیت رقابتی بدهد. این راهنمایی از طریق همکاری بین RMI و شورای تجارت جهانی برای توسعه پایدار (WBCSD) ایجاد شده است.


صنعت فولاد 7 درصد از گازهای گلخانه ای جهان را به خود اختصاص می دهد و اگر یک کشور بود، انتشار آن در رتبه سوم جهان قرار می گرفت.


به گزارش فولاد ایران، راهنمای کاهش انتشار یک عنصر اساسی از پروژه Horizon Zero RMI است که با ایجاد امکان درک تأثیر انتشار گازهای گلخانه ای از آنچه شرکت ها خرید و فروش می کنند، کربن زدایی زنجیره های تامین را تسریع می بخشد.


گزارش انتشار آلاینده ها در سطح محصول فولادی به خریداران، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان اجازه می دهد تا استراتژی های کربن زدایی را که می توانند به طور مشترک برای کاهش اثرات آب و هوای بخش فولاد استفاده کنند، درک کنند.


راهنمای گزارش انتشار آلاینده‌های فولادی تفاوت بسیار مهمی را در انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید بر پایه سنگ آهن و تولید بر پایه قراضه نشان می‌دهد که به ترتیب 93 درصد و 7 درصد از انتشار صنعت فولاد را تشکیل می‌دهند. افزایش سهم بازار فولاد مبتنی بر قراضه برای اقدامات اقلیمی مورد نیاز است.


این راهنمایی‌ها به‌ویژه به صنعت خودروسازی جهانی مربوط می‌شود. فولاد 20 درصد از آلاینده‌ها را در بخش خودرو تشکیل می‌دهد و کاهش این آلاینده‌ها گامی مهم در ایجاد کربن زدایی است.


در صورت اجرای موفقیت آمیز این اندازه گیری انتشار کربن محصول فولادی، استفاده از فولاد کم آلاینده را در سراسر اقتصاد جهانی، از جمله زیرساخت های مورد نیاز برای ساختن آینده انرژی پاک، تسریع خواهد کرد.


منبع: cleantechnica

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۵۹
تعداد بازدید : ۴۶۷
کد خبر : ۶۲,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید