به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چه کسی بهای سیاست های تهاجمی آب و هوایی آمریکا را می پردازد؟

پایگاه خبری فولاد ایران –  رئیس جمهور جو بایدن، به دنبال توسعه زیرساخت ها برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی با انتشار صفر است. در این خودروها به جای بنزین از باتری‌های لیتیوم یونی متشکل از لیتیوم، کبالت، گرافیت و مواد دیگر استفاده می‌شود.


طبق گزارشات، از سال 2035، کالیفرنیا فروش خودروهای سوخت فسیلی را ممنوع خواهد کرد، در حالی که چندین ایالت دیگر قصد دارند از این روش پیروی کنند و از این تحریم به عنوان "نقطه عطف مهم در مبارزه با تغییرات آب و هوایی"  یاد کنند.


به گزارش فولاد ایران، طبق بیانیه بایدن، ممنوعیت وسایل نقلیه احتراق داخلی باعث صرفه جویی در هزینه مصرف کنندگان، کاهش آلودگی، افزایش سلامت عمومی، پیشبرد عدالت زیست محیطی و مقابله با بحران آب و هوا خواهد شد.


اما جان هادر، مدیر منابع باسین، به این امر اشاره کرد که کشورهای «صنعتی» ممکن است از انتقال به سمت خودروهای الکتریکی سود ببرند، اما این به ضرر دیگران است. چون گسترش استخراج لیتیوم عواقب فوری برای جوامعی که در خط مقدم تولید این محصول هستند، خواهد داشت.


به عنوان مثال، کوپیاپو، پایتخت منطقه آتاکامای شیلی، محل یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم شناخته شده در جهان است. تمام آب شیلی به دلیل معدن لیتیوم محلی در حال از بین رفتن است. در کل شیلی، رودخانه‌ها و دریاچه‌هایی وجود دارند که ناپدید شده‌اند.


به گفته کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) این امر باعث جابجایی جوامع بومی می شود که بیش از 6000 سال آتاکاما را خانه می نامند.


خداحافظی با سرزمین آبا و اجدادی چون معدن لیتیوم محلی آن را از بین می برد، چیزی است که جوامع در نوادای شمالی برای اجتناب از آن مبارزه می کنند. گسترش معادن و خشک شدن رودخانه ها کشاورزی و دامداری را در این مناطق با مشکل جدی مواجه می کند.


منبع: Oilprice

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۴۷۵
کد خبر : ۶۲,۷۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید