به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ضربه اقتصاد سرد چین به استارت آپ ها و کارکنان بخش تراشه

پایگاه خبری فولاد ایران – در شرایط اقتصادی ویران شده چین از کووید، کارکنان به دنبال تغییر مشاغل به صنعتی هستند که پکن در اولویت قرار داده، اما متوجه می‌شوند که این صنعت نیز از رکود رنج می‌برد و چشم‌اندازهای شغلی آن در حال کاهش است.


فرانک جیانگ فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران پس از دوره های آموزشی شش ماهه برای تقویت مهارت های خود برای شغلی در صنعت نیمه هادی های چین، رزومه خود را از ماه جولای به بیش از 20 شرکت تولید تراشه ارسال کرده است. اما هیچ کس به او پیشنهاد کار نداده است. نگرانی عمده جوانان جویای کار مانند جیانگ این است که بازار کار داغ تراشه ها در حال سرد شدن است. بخش نیمه هادی چین هم از بدتر شدن محیط کلان و هم از تغییر جهت منابع مالی صنعتی آسیب دیده است. اتان چی، تحلیلگر ارشد در شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، گفت: "استراتژی سرمایه‌گذاری با کاهش تقاضای بازار، به‌ویژه برای کسانی که بر بازارهای مصرف تمرکز دارند، تغییر کرده است.

استارت‌آپ‌ها به‌ویژه آسیب زیادی دیده‌اند و هزینه‌های خود را برای تضمین بقا کاهش می‌دهند." طبق داده‌های تجاری، تا کنون در سال جاری، بیش از 3400 شرکت چینی مرتبط با تراشه سقوط کرده‌اند.


به گزارش فولاد ایران، چین در تلاش است تا رشد بخش نیمه هادی داخلی خود را سرعت بخشد تا وابستگی به تراشه های وارداتی را کم کند، اما کار برای استارت‌آپ‌ها یا آن‌هایی که هیچ سابقه اثبات‌شده‌ای ندارند، سخت است. مشکل این است که شرکت ها مشتاق کار با متخصصان با تجربه تراشه با سوابق خارج از کشور هستند، اما تعداد کمی از این متخصصان مایل به نقل مکان به چین به دلیل افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و سخت گیری های سیاست کووید صفر آن هستند.


منبع: فایننشال تایمز


۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۴۵۶
کد خبر : ۶۲,۸۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید