به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آسیب کشورهای آسیایی از ممنوعیت صادرات برنج هند

پایگاه خبری فولاد ایران – هند، بزرگترین صادرکننده برنج در جهان، عرضه بین المللی این کالا را ممنوع کرده، اقدامی که در سراسر آسیا بازتاب پیدا خواهد کرد.


به گزارش فولاد ایران، در تلاش برای کنترل قیمت‌های داخلی، دولت هند صادرات برنج را ممنوع کرد و از 9 سپتامبر مالیات 20 درصدی بر صادرات چندین نوع برنج وضع کرد.


گفته می شود تاثیر این امر بر آسیا نابرابر خواهد بود و فیلیپین و اندونزی در برابر این ممنوعیت آسیب پذیرتر خواهند بود. هند تقریباً 40 درصد از محموله های جهانی برنج را به خود اختصاص داده و به بیش از 150 کشور جهان صادر می کند.


صادرات برنج این کشور به 21.5 میلیون تن در سال 2021 رسید. این رقم بیشتر از کل محموله های چهار صادرکننده بزرگ غلات - تایلند، ویتنام، پاکستان و ایالات متحده است. اما تولید تا 2 سپتامبر 5.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.


سونال وارما، اقتصاددان ارشد شرکت خدمات مالی، گفت: "برای هند، جولای و آگوست مهم ترین ماه ها برای بارندگی هستند، زیرا تعیین می کنند چه مقدار برنج کاشته شود. او افزود که امسال، الگوهای ناهموار باران های موسمی در آن ماه ها، تولید را کاهش داده است.


در اوایل سال جاری، این کشور آسیای جنوبی صادرات گندم و شکر را برای کنترل افزایش قیمت‌های محلی محدود کرد، زیرا جنگ روسیه و اوکراین بازارهای جهانی مواد غذایی را دچار آشفتگی کرد. دولت هند اخیراً اعلام کرد که تولید برنج در طول فصل باران های موسمی جنوب غربی بین ژوئن و اکتبر ممکن است بین 10 تا 12 میلیون تن کاهش یابد، که به این معنی است که عملکرد محصول می تواند تا 7.7 درصد سالانه کاهش یابد.


منبع: CNBC

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۴۳۵
کد خبر : ۶۲,۸۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید