به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بایدن در تلاش برای کنترل تورم امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران – جو بایدن، روز یکشنبه نسبت به جهت گیری اقتصاد ایالات متحده ابراز خوش بینی کرد و گفت که آمریکا می تواند تورم تاریخی بالا را مهار کند و او امیدوار است که فدرال رزرو با کند کردن رشد اقتصادی بدون کاهش آن به فرود نرم دست یابد.


به گزارش فولاد ایران، تورم ایالات متحده در سال جاری به بالاترین سطح از اوایل دهه 1980 افزایش یافته است زیرا تلاقی عواملی از جمله همه‌گیری، موانع زنجیره تامین و جنگ روسیه در اوکراین، اقتصاد جهانی را درگیر کرده است.


شاخص قیمت مصرف کننده نشان می دهد که نرخ تورم سالانه در ماه های اخیر شروع به کاهش کرده است و برای سال منتهی به آگوست، به 8.3 درصد رسیده است. این رقم در ماه ژوئن، به 9.1 درصد در سال رسید که بالاترین نرخ تورم در بیش از چهار دهه گذشته است.


بایدن در تلاش است تا این نگرانی ها را کاهش دهد و ابراز خوش بینی کرد که ممکن است بدترین ها به پایان برسد. او از دستاوردهای دولتش در بازار کار، با اضافه شدن 10 میلیون شغل جدید از زمان روی کار آمدن او و سرمایه گذاری های آن در صنعت نیمه هادی، سخن گفت.


در حالی که کاهش قیمت انرژی به کاهش نرخ تورم کلی کمک کرده است، افزایش قیمت غذا و مسکن همچنان بالاست.


با این حال، عوامل کلیدی کمک کننده و کاهش دهنده تورم تا حد زیادی خارج از کنترل بایدن و حتی فدرال رزرو است. در حالی که تلاش های بانک مرکزی برای مهار سیاست های پولی می تواند تقاضا را کاهش دهد، مقامات فدرال رزرو قادر به مقابله با شرایط در سمت عرضه نیستند که ممکن است فشار صعودی بر تورم را حفظ کند.


این هفته، کمیته سیاست گذاری فدرال رزرو برای تعیین مسیر بعدی اقدام خود در مبارزه با تورم تشکیل جلسه خواهد داد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو برای سومین بار متوالی نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش دهد. با این حال، در آن مبارزه با تورم، این نگرانی نیز وجود دارد که رگبار افزایش های متوالی و گسترده نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند اقتصاد ایالات متحده را وارد رکود کند.


منبع: CNN

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸
تعداد بازدید : ۴۷۶
کد خبر : ۶۲,۸۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید