به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیل سوخت روسیه به آسیا با تشدید تحریم های اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – روسیه احتمالا در ماه‌های آینده سوخت بیشتری را به آسیا و خاورمیانه ارسال خواهد کرد زیرا اروپا تحریم‌ها را در واکنش حمله به اوکراین، تشدید می‌کند. اکنون، اتحادیه اروپا قرار است واردات نفت خام روسیه را از 5 دسامبر ممنوع کند و به دنبال آن واردات محصولات نفتی از فوریه آغاز می شود. این فشار بر مسکو برای تغییر مسیر بیشتر تولید انرژی خود را تشدید می کند.


بر اساس گزارش مورگان استنلی، هند و چین در ماه گذشته مجموعا 2.7 میلیون بشکه در روز نفت خام و محصولات روسیه مصرف کردند که 54 درصد بیشتر از سال گذشته است. این بانک در یادداشت اخیر خود اعلام کرد کشورهای کوچکتر که بقیه جهان نامیده می شوند، واردات خود را از 561000 بشکه در روز به 926000 بشکه افزایش دادند. داده های گمرک نشان می دهد که هزینه چین برای محصولات انرژی روسیه در ماه اوت به رکورد 8.3 میلیارد دلار رسید.


در حالی که خریداران در برخی از کشورها مانند میانمار یا سریلانکا اذعان کرده اند که محموله های روسیه را با طولانی شدن جنگ تحویل می گیرند، برخی دیگر محتاط تر بوده اند. فروشندگان روسی از تاکتیک‌های مختلفی برای توسعه بازارهای موجود و همچنین یافتن راه‌های خروجی جدید، از جمله صادرات مجدد و انتقال کشتی به کشتی استفاده می‌کنند.


با دوری جستن بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از محصولات نفت خام روسیه، فشار مسکو برای یافتن جایگزین ها شدیدتر خواهد شد و به طور بالقوه سریلانکا، پاکستان، میانمار و اندونزی را هدف قرار خواهد داد. برخی از این کشورهای فقیرتر در حال حاضر برای پرداخت هزینه واردات سوخت با هزینه فزاینده تلاش می کنند و این امر مقاومت در برابر فریب محموله های ارزان تر روسیه را دشوار می کند.


به گزارش فولاد ایران، در حالی که جریان سوخت روسیه در حال افزایش است، این احتمال وجود دارد که آسیا نتواند به طور کامل تمام عرضه مازاد را هضم کند.


بر اساس داده‌های کپلر، حجم نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه که در دریا ذخیره می‌شوند، تا 11 سپتامبر به 5.67 میلیون بشکه افزایش یافت که در مقایسه با 2.9 میلیون بشکه در ابتدای سال، افزایش یافته است.


منبع: بلومبرگ

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۳۹۵
کد خبر : ۶۲,۸۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید