به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نفت تحت فشار انتظار برای تصمیم فدرال رزرو

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت نفت تحت فشار دلار قوی و پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر تقاضا، در صبح دوشنبه به روند کاهشی خود ادامه داد.


قیمت نفت خام WTI بعدازظهر جمعه به دلیل اخبار منفی به زیر 85 دلار رسید. افزایش ذخایر نفت خام تجاری ایالات متحده، کاهش سال به سال محصولات نفتی عرضه شده و چشم انداز تیره تقاضای آژانس بین المللی انرژی بر معاملات آتی نفت تأثیر گذاشته است.


آژانس بین‌المللی انرژی برای سه ماهه چهارم سال 2022، رشد تقاضای صفر را در نتیجه سیاست‌های چین برای مقابله با کووید پیش‌بینی می‌کند و بیان می‌کند که بازار احتمالاً در نیمه دوم سال 2022، قبل از اینکه در اوایل سال 2023 به دلیل ممنوعیت اتحادیه اروپا برای روسیه، تعادل ایجاد شود بیش از حد عرضه خواهد داشت.


سلسله افزایش‌های نرخ بهره از دلار آمریکا حمایت کرده است، دلاری که همچنان به بالاترین سطح در دو دهه اخیر معامله می‌شود. دلار قوی عامل اصلی کاهش قیمت نفت خام بوده است و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ ها تاثیر منفی شدیدی بر قیمت ها داشته است.


و این فقط افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده نیست. بر اساس داده های بلومبرگ، 90 بانک مرکزی در سال جاری نرخ بهره را افزایش داده اند و بسیاری از آنها تصمیم گرفته اند که نرخ بهره را به طور همزمان 75 واحد افزایش دهند.


به گزارش فولاد ایران، شاید تنها خبر مثبت امروز صبح برای نفت از چین بود، جایی که مقامات قرنطینه را در چنگدو 21 میلیونی برداشتند و به مردم اجازه دادند خانه‌های خود را ترک کنند و فعالیت‌های تجاری خود را از سر بگیرند. در حالی که قرنطینه نسبتاً کوتاه در چنگدو تأثیر عمده ای بر قیمت نفت خام نداشته است، سیاست کلی صفر کووید در چین همچنان یک تهدید بلندمدت برای بازارهای کالا است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی می کند که بعید است سیاست کووید در چین تغییر کند، حتی پس از نشست حزب کمونیست در ماه اکتبر.


منبع: Oilprice

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۰
تعداد بازدید : ۴۴۲
کد خبر : ۶۲,۸۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید