به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شرایط مطلوب هند در پیشبرد اقتصاد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران – رئیس گروه هندوجا هند اظهار کرد که نسبت به هند به عنوان بازار در حال ظهور بسیار عالی و سریع در حال حرکت، خوش بین است.


آشوک هندوجا در گفتگو با CNBC توضیح داد: "ما شاهد رکود در ایالات متحده، بریتانیا، اروپا، مشکلات در چین و مشکل در آسیای جنوب شرقی با چالش های بین چین و تایوان هستیم. بنابراین با نگاه کلی، اکنون می توان بر هند به عنوان یک بازار در حال ظهور تمرکز کرد.


به گزارش فولاد ایران، دفتر مرکزی گروه هندوجا در هند قرار دارد، اگرچه دارای کسب و کار در بسیاری از بخش‌های صنعتی است و در نزدیک به 40 کشور از جمله بریتانیا، سوئیس و ایالات متحده حضور دارد.


آشوک گفت هند از نظر سیاسی وضعیت خوبی دارد. او با اشاره به نخست وزیر نارندرا مودی گفت: "نخست وزیر ما در شرایط کنونی روابط با آمریکا، اروپا، روسیه و چین را مدیریت کرده است، اگرچه مشکلاتی با چین وجود داشت، اما او به خوبی آن را مدیریت کرده و این روابط تحت کنترل است."


هندوجا در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ بهره و خطر رکود در ایالات متحده بر هند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت که تأثیر آن تا حدودی محدود خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که بازارهای سهام آمریکا و اروپا در سال جاری پایین‌تر هستند، در حالی که سهام هند انعطاف‌پذیرتر بوده است.


هندوجا مدعی شد که دولت هند در حال مقابله با فساد است و گفت که سرمایه گذاری زیرساختی را قبل از انتخابات ماه می 2024، انجام خواهد داد.


این در حالی است که هفته گذشته، OECD  اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم بدترین رشد در میان گروه G-20 از کشورهای پیشرو ثروتمند و در حال توسعه بوده است. در اوایل ماه جاری، گلدمن ساکس پیش بینی کل سال خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی هند از 7.6 درصد به 7 درصد کاهش داد.


بر اساس گزارش وزارت دارایی هند، این کشور در سه ماهه اول 17.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی دریافت کرده است که این کشور را بالاتر از کشورهای همتای نوظهور اندونزی و آرژانتین، اما پس از کشورهایی از جمله برزیل و مکزیک قرار می دهد.


در این گزارش آمده است که سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در مدت مشابه از هند به 101.9 میلیارد دلار کمتر شده است. این وزارتخانه گفت که در سه ماهه دوم، سرمایه گذاری خارجی هند به 16.1 میلیارد دلار کاهش یافته است.


منبع: CNBC

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۴۰۴
کد خبر : ۶۲,۸۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید