به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سقوط قیمت نفت به زیر 80 دلار

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت نفت در اوایل روز جمعه 5 درصد کاهش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی و رکود در پیش است. صبح روز جمعه، نفت خام WTI به زیر 80 دلار در هر بشکه رسید و با 5.58 درصد کاهش روی 78.83 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت، معیار بین‌المللی، با افت 4.81 درصدی در روز به 86.11 دلار رسید.


به گزارش فولاد ایران، قرارداد ماه اول WTI در این هفته بیش از 5 درصد کاهش یافت، که در آن ترس از کند شدن تقاضای نفت در بحبوحه رکودهای احتمالی، تشدید جنگ روسیه در اوکراین را مغلوب کرد.


قیمت نفت در اوایل این هفته هنگامی که ولادیمیر پوتین دستور بسیج 300000 نفر را برای اعزام به اوکراین را صادر کرد، افزایش یافت. پوتین همچنین به امکان استفاده از هر وسیله ای برای دفاع از روسیه اشاره کرد که تحلیلگران آن را تهدیدی برای استفاده از سلاح هسته ای تفسیر کردند.


با این حال، قیمت نفت در اواخر هفته به دلیل دلار قوی کاهش یافت و ترس از رکود اقتصادی تشدید شد و بانک‌های مرکزی بزرگ دوباره نرخ بهره را برای مبارزه با تورم افزایش دادند. این هفته، فدرال رزرو برای سومین بار متوالی نرخ بهره را 75 واحد پایه دیگر افزایش داد. در روز بعد، بانک انگلستان نرخ ها را 50 واحد پایه افزایش داد و به 2.25 درصد رساند که بالاترین نرخ از آغاز بحران مالی 2008 بود.


در همین حال، نفت خام پس از گذراندن بیشتر هفته در محدوده نسبی محدود، با نبرد پاول در مقابل پوتین (تقاضا در مقابل عرضه) که برنده مشخصی نداشت تا روز جمعه که هر دو نفت برنت و WTI سقوط کردند، کاهش یافت.


منبع: Oilprice

۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۳۵۹
کد خبر : ۶۲,۸۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید