به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مشکل کاهش ذخایر نفت آمریکا چقدر بزرگ است؟

پایگاه خبری فولاد ایران – ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده (SPR) چیست؟ پیامدهای کاهش این ذخایر، که ایالات متحده از سال 2016 انجام داده است، چیست؟ علاوه بر این، کاهش سریع این ذخایر که امسال اتفاق افتاد چه تاثیری داشته است؟


در دسامبر 1975، با تازه شدن خاطرات خطوط گاز در ذهن آمریکایی ها در نتیجه تحریم نفتی اوپک در سال 1973، کنگره ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را تأسیس کرد. این قانون "برای کاهش تاثیر قطعی های شدید تامین انرژی" مانند آنچه که در اثر تحریم ایجاد می شود، طراحی شده است. با گذشت زمان، دولت ایالات متحده شروع به پر کردن ذخایر کرد. در سال 2010، این ذخایر در اوج خود به سطح 726.6 میلیون بشکه رسید. از دسامبر 1984، سطح نفت این ذخایر هرگز کمتر از 450 میلیون بشکه نبوده است.


به گزارش فولاد ایران، برخی به این نکته اشاره می کنند که این ذخایر استراتژیک نسبت به گذشته اهمیت کمتری دارد. تولید نفت شیل ایالات متحده با کاهش وابستگی به واردات، امنیت انرژی آمریکا را افزایش داده و از اهمیت این ذخایر کاسته است.


در نظر بگیرید که در سال 2005، ایالات متحده 10.1 میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که 4.8 میلیون بشکه در روز آن (حدود 48 درصد) از اوپک بود.


در سال 2021، ایالات متحده 6.1 میلیون بشکه در روز وارد کرد که تنها 800000 بشکه در روز آن از اوپک بود. مهمتر از آن، مقدار زیادی از آن نفت وارداتی پالایش و به عنوان محصولات نهایی صادر شد. واردات خالص نفت خام و محصولات نهایی ایالات متحده در واقع 62000 بشکه در روز بود، یعنی ایالات متحده یک صادرکننده خالص بود.


از زمان روی کار آمدن پرزیدنت بایدن ظرفیت این ذخایر از 640 میلیون بشکه به 450 میلیون بشکه کاهش یافته است. قمار پرزیدنت بایدن برای تخلیه این ذخایر به منظور مبارزه با قیمت های بالای نفت ممکن است به هیچ وجه به او آسیب نرساند. البته، اگر به دلایلی ما یک اضطراری واقعی برای تامین نفت داشته باشیم و متوجه شویم که به آن نفت نیاز داریم، به عنوان یک تصمیم وحشتناک تلقی می شود.


منبع: Oilprice

۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۴۸۷
کد خبر : ۶۲,۸۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید