به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بحران انرژی اروپا فقط داستان یک زمستان نخواهد بود

پایگاه خبری فولاد ایران – به گفته تحلیلگران انرژی، کاهش عرضه انرژی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه و مسکو، بسته شدن مسیرهای اصلی صادرات گاز با خط لوله، اروپا را پس از زمستان آینده به دنبال نفت و گاز خواهد کرد، زیرا بحران کنونی «یک داستان زمستانی» نیست.


آمریتا سن، بنیانگذار و مدیر تحقیقات انرژی اسپکتز، گفت: "اروپا برای اینکه بتواند بازار را متعادل کند، نه تنها زمستان امسال، بلکه زمستان آینده و احتمالاً بعد از آن، نیاز به جیره بندی تقاضا دارد."


بوندس‌بانک، بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود در اوایل امسال اعلام کرد، بحران انرژی آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا را به سمت رکود سوق می‌دهد که با ورود به ماه‌های زمستان در بحبوحه بحران گاز طبیعی و انرژی، عمیق‌تر می‌شود. آلمان همچنین این هفته اقدام به ملی کردن بزرگترین واردکننده گاز خود، یونیپر کرد تا از فروپاشی تامین کنندگان انرژی و گاز آلمان جلوگیری کند.


به گزارش فولاد ایران، در سرتاسر اروپا، به دلیل افزایش قیمت انرژی، صنایع مجبور به محدود کردن یا تعطیل کردن تولید هستند و چندین انجمن صنعتی اروپایی می‌گویند که پیشنهادات کمیسیون اروپا برای کاهش قیمت انرژی و کمک به خانوارها و کسب‌وکارها برای عبور از بحران برای کمک به آنها برای زنده ماندن در زمستان کافی نیست.


سن از Energy Aspects در مورد بازار نفت به بلومبرگ گفت که بازار نفت در سه ماهه آخر سال جاری شاهد یک نوسان بسیار خواهد بود. او افزود: "ما انتظار داریم قیمت‌های بسیار بالاتری در پایان سال داشته باشیم."


سناتور انرژی اسپکتز گفت: "پس از اجرایی شدن تحریم اتحادیه اروپا، هند و چین در تئوری می توانند نفت اضافی روسیه را جذب کنند، اما بخش بانکی نسبت به تحریم های ثانویه از سوی ایالات متحده محتاط خواهد بود و این می تواند توانایی روسیه برای صادرات نفت را محدود کند." وی افزود: "علاوه بر این، روسیه نفت زیادی را در کشتی‌های آسیایی می‌بندد و سپس خریدار پیدا می‌کند و نرخ حمل و نقل را افزایش می‌دهد."


منبع: Oilprice

۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۲۷۴
کد خبر : ۶۲,۸۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید