به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش ناگهانی خرید نفت هند از روسیه

پایگاه خبری فولاد ایران – هند که از زمان حمله روسیه به اوکراین برای استفاده از نفت ارزان، حجم زیادی از نفت خام روسیه را خریداری کرده است، قرار است در ماه جاری خرید نفت روسیه را کند کند و به دنبال عرضه بیشتر از سمت آفریقا و خاورمیانه باشد، زیرا نرخ حمل و نقل در سفرهای طولانی تر، بیشتر شده است.


به گزارش فولاد ایران، قبل از جنگ در اوکراین، هند یک خریدار حاشیه ای کوچک نفت روسیه بود. پس از اینکه خریداران غربی شروع به اجتناب از نفت خام از روسیه کردند، هند در کنار چین به مقصد اصلی صادرات نفت روسیه تبدیل شد.


پالایشگاه های هندی تردیدی برای معامله با روسیه نشان نداده اند. با این حال، با افزایش اخیر در نرخ حمل و نقل، نفت روسیه چندان ارزان به نظر نمی رسد. علاوه بر این، زمان سفر از خاور دور روسیه، جایی که درجه ESPO برای صادرات بارگیری می شود، یک ماه زمان می برد تا به هند یرسد درحالیکه یک هفته برای یک محموله خاورمیانه برای رسیدن به هند زمان لازم است. پالایشگاه های هند ترجیح می دهند به جای ESPO روسیه، نفت خام را از آفریقا و خاورمیانه خریداری کنند.


این تغییر در خرید هند تنها چند ماه پس از پیشی گرفتن روسیه از عربستان سعودی و تبدیل شدن به دومین تامین کننده بزرگ نفت خام هند در اوایل سال جاری صورت می گیرد.


در نتیجه عدم بارگیری ESPO برای هند در این ماه، حجم بیشتری از آن گرید احتمالاً به چین خواهد رفت، که بسیار نزدیکتر به بنادر صادرات نفت خاور دور روسیه است.


منبع: Oilprice

۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۳۶۶
کد خبر : ۶۲,۸۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید