به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

راهکار ژاپن برای تقویت ین

پایگاه خبری فولاد ایران – ژاپن روز پنجشنبه برای تقویت ین برای اولین بار از سال 1998 مداخله کرد و برای انجام این کار مجبور بود برای فروش دلار دست به کار شود.

روزی ممکن بود برای جمع آوری وجوه نقد مورد نیاز، اوراق خزانه‌داری‌ها را نقد می‌کرد، اما لزوماً دیگر اینطور نیست.


به گزارش فولاد ایران، ایجاد تسهیلات قرارداد بازخرید معکوس توسط فدرال رزرو که توسط بانک های مرکزی خارجی قابل دسترسی است به این معنی است که مقامات پولی بین المللی مانند بانک ژاپن می توانند بخش بزرگی از پول نقد خود را در آنجا نگهداری کنند و به جای اوراق خزانه و سایر اوراق بهادار، سود دریافت کنند. و هنگامی که آنها نیاز به انجام کاری با این دلار دارند، می توانند آن را بدون ایجاد آشفتگی در بازارها از تسهیلات فدرال رزرو خارج کنند.


بر اساس داده‌های فدرال رزرو برای دوره منتهی به 21 سپتامبر، موسسات خارجی در حال حاضر حدود 295 میلیارد دلار در آنجا ذخیره کرده‌اند که در مقایسه با 301 میلیارد دلار در هفته قبل کاهش یافته است.


استراتژیست های وال استریت تخمین می زنند که بانک ژاپن بیش از 110 میلیارد دلار در منابع پولی خارجی و بین المللی فدرال رزرو دارد که می تواند قبل از انحلال دارایی های خزانه داری مستقر شود. در مقایسه، زمانی که ژاپن برای تقویت ین در سال‌های 1997-1998 مداخله کرد، طبق داده‌های وزارت دارایی این کشور، دولت تقریباً 42 میلیارد دلار فروخت که حدود 26 میلیارد دلار در یک روز در آوریل 1998 به دست آمد.


اگر مداخله بیش از مبلغی باشد که در بانک مرکزی ایالات متحده وجود دارد، سیاست گذاران می توانند فروش اوراق خزانه را آغاز کنند، اگرچه احتمالاً این اوراق با تاریخ بسیار کوتاه و سررسید کمتر از دو سال خواهد بود.


منبع: بلومبرگ

۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۳۰۲
کد خبر : ۶۲,۸۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید