به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پیش‌بینی رکود طولانی و زشت

پایگاه خبری فولاد ایران – نوریل روبینی، اقتصاددانی که به درستی بحران مالی سال 2008 را پیش‌بینی کرده بود، یک رکود «طولانی و زشت» را در ایالات متحده و در سطح جهان در پایان سال 2022 می‌بیند که می‌تواند تمام سال 2023 ادامه داشته باشد. روبینی، رئیس و مدیر اجرایی Roubini Macro Associates، در مصاحبه ای در روز دوشنبه گفت: "حتی در یک رکود ساده، اس اند پی 500 می تواند 30 درصد سقوط کند. در یک فرود سخت واقعی، ممکن است 40 درصد سقوط کند."


به گزارش فولاد ایران، روبینی که پیش‌بینی سقوط حباب مسکن در سال‌های 2007 تا 2008، لقب دکتر دووم را برای او به ارمغان آورد، گفت که کسانی که انتظار یک رکود کم عمق در ایالات متحده را دارند باید به نسبت بدهی‌های بزرگ شرکت‌ها و دولت‌ها نگاه کنند. او گفت با افزایش نرخ ها و افزایش هزینه های پرداخت بدهی، "بسیاری از موسسات زامبی، خانوارهای زامبی، شرکت ها، بانک ها، بانک های سایه و کشورهای زامبی در حال مرگ هستند."


روبینی که هشدار داده است که سطح بدهی جهانی سهام را پایین خواهد آورد، گفت که دستیابی به نرخ تورم 2 درصدی بدون فرود سخت برای فدرال رزرو غیرممکن خواهد بود. او انتظار دارد که نرخ بهره در نشست فعلی 75 واحد و در نوامبر و دسامبر 50 واحد افزایش یابد. این باعث می‌شود که نرخ وجوه فدرال رزرو تا پایان سال بین 4 تا 4.25 درصد باشد.


او گفت، با این حال تورم مداوم، به ویژه در دستمزدها و بخش خدمات، به این معنی است که فدرال رزرو احتمالاً چاره‌ای جز افزایش بیشتر نخواهد داشت. علاوه بر این، شوک‌های منفی عرضه ناشی از همه‌گیری، درگیری روسیه و اوکراین و سیاست تحمل صفر چین برای کووید، هزینه‌های بالاتر و رشد اقتصادی کمتری را به همراه خواهد داشت.

این امر هدف فعلی رکود رشد فدرال رزرو دوره طولانی رشد ناچیز و افزایش بیکاری برای مهار تورم را دشوار می کند.


او گفت: "این یک رکود کوتاه و کم عمق نخواهد بود، بلکه شدید، طولانی و زشت خواهد بود."


منبع: ایندیان اکسپرس

۴ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۴۲۰
کد خبر : ۶۲,۸۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید