به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش سوددهی شرکت های صنعتی چین

پایگاه خبری فولاد ایران – بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط شرکت‌های صنعتی بزرگ چین، در ماه‌های ژانویه تا آگوست سود ناخالص آن ها با 2.1 درصد کاهش در سال به 5.53 تریلیون یوان (772 میلیارد دلار) رسید.


در ماه آگوست سود ناخالص این شرکت‌های صنعتی با کاهش 7 درصدی نسبت به سال قبل به 632.5 میلیارد یوان رسید.


به طور کلی، سود شرکت های صنعتی علی رغم کاهش (در ماه آگوست) نسبت به ماه قبل، نشانه هایی از بهبود را نشان داد. ساختار صنعتی به طور متوسط بهبود یافت و سود بخش های میان دستی و پایین دستی به بهبود ادامه داد. ولی با این حال، هزینه‌های تولید و عملیات این شرکت‌ها بالا ماند و پایه و اساس بهبود سودآوری آنها مستحکم نیست.


به گزارش فولاد ایران،  16 بخش از 41 بخش صنعتی چین شاهد افزایش سود در طول سال نسبت به ژانویه تا آگوست بوده اند که در میان آنها سود ناخالص برای بخش زغال سنگ با 709 میلیارد یوان یا 112 درصد در سال افزایش یافته است. بخش شیمیایی نیز با 5 درصد افزایش در سال به 541.6 میلیارد یوان رسید که رتبه دوم را کسب کرد.


از سوی دیگر، بخش استخراج فلزات آهنی چین طی هشت ماه گذشته شاهد کاهش 27.9 درصدی سود در سال و رسیدن به 48 میلیارد یوان بود، در حالی که بخش فولادسازی با افت 87.7 درصدی، بیشترین کاهش سالانه را در بین تمام بخش‌ها ثبت کرد.


منبع: steelmint
ترجمه: مونا تابان

۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۳۳۷
کد خبر : ۶۲,۹۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید