به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تورم منطقه یورو و فشار بر بانک مرکزی اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – آمارهای یورواستات در روز جمعه نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود یعنی 10 درصد رسید که نسبت به 9.1 درصد در ماه اوت و از پیش بینی های اجماع 9.7 درصد، افزایش یافته است.


به گزارش فولاد ایران، قیمت انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل 40.8 درصد افزایش یافت و پس از آن مواد غذایی و تنباکو با 11.8 درصد، نسبت به 10.6 درصد در ماه گذشته افزایش یافت.


با این حال، تورم اصلی، بدون مواد غذایی و انرژی، 4.8 درصد در سال افزایش یافت. اقتصاددانان به طور کلی انتظار دارند که وضعیت قبل از بهتر شدن بدتر شود.


بیکاری در منطقه یورو در ماه آگوست به 6.6 درصد رسید که نسبت به ژوئیه تغییری نکرده است و شواهد نشان می دهد که بازار کار علیرغم رکود قریب الوقوع و بحران انرژی که قاره را فرا گرفته است، انعطاف پذیر باقی مانده است.


با توجه به اینکه بازارهای کار همچنان در تنگنا قرار دارند و تورم به تدریج در اقتصاد منطقه یورو تثبیت شده است، اعداد امروز تنها بانک مرکزی اروپا را تشویق می کند تا صرفاً بر تورم تمرکز کند و به آنها چراغ سبز نشان می دهد تا یک افزایش قابل توجه دیگر در نرخ بهره را معرفی کنند.


منبع: CNBC

۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۲۸۷
کد خبر : ۶۲,۹۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید