به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چرا شبح رکود سال 2008 هنوز در سال 2022 همراه ماست؟

پایگاه خبری فولاد ایران – بازدهی اوراق خزانه داری 10 ساله امریکا برای مدت کوتاهی از 4 درصد گذشت، سطحی که از سال 2008 مشاهده نشده است. این حرکت کمک کرد نرخ وام مسکن به بالاترین سطح خود یعنی 6.7 درصد برسد. ارزش سهام بازار اوایل این هفته سقوط کرد.


زمان وقوع همه این رویدادها واقعاً کمی ترسناک است. امروز، 29 سپتامبر، 14 سال پس از روزی است که بازارهای سهام در سراسر جهان به هم خوردند و بدترین بحران مالی جهانی از زمان رکود بزرگ را آغاز کردند.


با اینهمه تاریکی، طبیعی است که نگران باشیم که آیا تاریخ در شرف تکرار است یا خیر.


دقیقاً به دلیل آن زخم های سال 2008 است که هنوز برای بسیاری خاطرات آن روزها همچنان نیرومند است، که وقتی اوضاع مشابه پیش می آید، عصبی می شوند.


در حال حاضر، ترس رفتار غالب است. اقتصادهایی که در اثر تورم و افزایش هزینه‌های وام دچار مشکل شده‌اند، در برابر شوک‌های اقتصادی آسیب‌پذیر هستند. همه اینها به این معنی است که در حال حاضر مکان های خوبی برای سرمایه گذاران وجود ندارد که پول خود را بگذارند. سهام و اوراق قرضه هر دو در قلمرو نزولی قرار دارند و بسیاری از تحلیلگران می گویند که بازار می تواند تا زمانی که تورم تحت کنترل قرار نگیرد، بی ثبات باقی بماند. سهام روز پنجشنبه سقوط کرد و داو دوباره به بازار نزولی درآمد. شاخص اس اند پی 500، یکی از گسترده‌ترین معیارهای سلامت شرکت‌های آمریکایی، 2.1 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در سال رسید.


به گزارش فولاد ایران، بازار سهام در واقع شروع امیدوارکننده ای برای سه ماهه در ماه جولای داشت. اما ترس از تورم، افزایش نرخ بهره، افزایش بازده اوراق قرضه و رکود اقتصادی در اوت و سپتامبر، این روند را معکوس کرد.


منبع: CNN

۹ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۴۳۳
کد خبر : ۶۲,۹۲۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید