به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

عمیق تر شدن بازار نزولی ایالات متحده

پایگاه خبری فولاد ایران – همراه با سیل اخبار منفی، سهام ایالات متحده در این هفته بیشتر سقوط کرد. بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان با افزایش هزینه‌های استقراض بدون آسیب رساندن به چشم‌انداز رشد بلندمدت، در حال مبارزه با تورم بالا بوده‌اند. افزایش تنش بین غرب و روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، بر عدم اطمینان و ترس افزوده است.


به گزارش فولاد ایران، در ایالات متحده، اس اند پی 500، نماینده سلامت حساب‌های پس‌انداز دانشگاهی و بازنشستگی، این هفته به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً دو سال گذشته سقوط کرد. ارزش سهام نزدک تا کنون نزدیک به 33 درصد در سال 2022 کاهش یافته است، میانگین صنعتی داوجونز بیش از 20 درصد از دست داده است در حالی که شناخته شده ترین ارز دیجیتال جهان، بیت کوین، نزدیک به 60 درصد از ارزش خود را کاهش داده است. قیمت خانه نیز با افزایش نرخ بهره کاهش می یابد و وام برای خریداران بالقوه گران تر می شود.


فدرال رزرو، بانک مرکزی این کشور، وظیفه مبارزه با بالاترین تورم در دهه های اخیر را بر عهده دارد و این کار را با افزایش نرخ بهره انجام می دهد. اما آیا برای کاهش تقاضا و تعدیل قیمت ها بدون فرو بردن اقتصاد در رکود عمیق، هزینه سرمایه را افزایش می دهد؟


این مرحله واقعاً یک موقعیت بدون برد است. کریستین دریتیس، اقتصاددان برجسته در مؤسسه تحقیقاتی مودیز، مستقر در نیویورک، به الجزیره توضیح داد که این روند عمدتاً به دلیل تعداد شوک‌هایی است که سیاست‌گذاران مجبور به مقابله با آن بوده‌اند.


کنت مک لافلین، استاد اقتصاد در کالج هانتر در نیویورک، به الجزیره گفت که یکی از دلایل آن این است که دولت فدرال «5 تریلیون دلار به اقتصاد تزریق می کند، از جمله از طریق بررسی های محرک در طول همه گیری، با نیت خوب، اما بدون برنامه ای برای پرداخت." او می گوید: به اوایل سال 2020 فکر کنید، زمانی که کسب و کارها تعطیل شدند و اقتصادها برای مهار گسترش ویروس کرونا متوقف شدند. میلیون‌ها آمریکایی خود را در قرنطینه دیدند و جایی برای رفتن نداشتند و چک‌های محرک را صرف کردند.

این باعث شد که قیمت سهام، اعم از سهام، بیت کوین و قیمت مسکن در سراسر ایالات متحده، به شدت افزایش یابد. همچنین باعث افزایش تقاضا برای کالاها شد و همانطور که اکنون می بینیم منجر به بالاترین افزایش هزینه زندگی در دهه های اخیر شده است.


اما این موضوع چگونه باعث افت بازار سهام می شود؟


وقتی فدرال رزرو نرخ ها را افزایش می دهد، مردم شروع به ترس از کند شدن اقتصاد می کنند. این باعث کاهش قیمت سهام و سایر سرمایه گذاری ها می شود.


او افزود جنگ در اوکراین و تنش‌های فزاینده بین غرب و روسیه بر عدم اطمینان افزوده است و همچنان سرمایه‌گذاران و بازارها را به وحشت خواهد انداخت.


منبع: الجزیره

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲
تعداد بازدید : ۲۹۶
کد خبر : ۶۲,۹۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید