به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت بالای مواد غذایی به این زودی ها کاهش نمی یابد

 

پایگاه خبری فولاد ایران – بر اساس داده های دولت امریکا، قیمت خواربار در ماه اوت 13.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاترین افزایش سالانه از مارس 1979 است.


به گزارش فولاد ایران، تولیدکنندگان بزرگ مواد غذایی و تحلیلگران انتظار دارند تورم تا پایان سال 2022 در همین سطح باشد. هرچند انتظار می رود در سال آینده نرخ تورم مواد غذایی تعدیل شود، اما این به معنای کاهش قیمت ها نیست. هنگامی که قیمت ها به یک سطح معین می رسد، تمایل دارد در آنجا باقی بمانند یا بالا بروند، اما به ندرت پایین می آیند.


عوامل متعددی در افزایش قیمت ها نقش داشته است. تولیدکنندگان می گویند که قیمت های بالاتری را برای نیروی کار و مواد بسته بندی می پردازند. آب و هوای شدید، مانند خشکسالی یا سیل و بیماری، مانند آنفولانزای مرگبار پرندگان، به محصولات زراعی آسیب رسانده و مرغ‌های تخم‌گذار را کشته و عرضه را را فشرده کرده است.


حتی اگر برخی از این شرایط تثبیت شوند، مدتی طول می کشد تا آن تغییرات به سبد مصرف کنندگان برسد.


KK Davey، رئیس بخش تعامل با مشتری گفت که تولیدکنندگان "هیچ پایانی برای تورم از نظر هزینه کار و کالاهای خود نمی بینند." این شرکت انتظار دارد تورم مواد غذایی در سال آینده بین 5 تا 10 درصد افزایش یابد.


در ضمن تقاضا زیاد است. مصرف کنندگان ممکن است بتوانند از برخی اقلام دلخواه خود عقب نشینی کنند، اما مجبورند غذا بخورند. و پرداخت قیمت‌های بالاتر مواد غذایی ممکن است همچنان ارزان‌تر از صرف غذا در رستوران‌ها باشد، جایی که قیمت‌های منو نیز در حال افزایش است. بسیاری از مردم هنوز از خانه کار می کنند و بیشتر وعده های غذایی خود را در آنجا مصرف می کنند.


منبع: CNN

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۳۳۵
کد خبر : ۶۲,۹۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید