به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جنگ تراشه‌ ای آمریکا و چین در حال تغییر شکل زنجیره‌های تامین فناوری

پایگاه خبری فولاد ایران – جنگ تراشه ای آمریکا و چین در حال تغییر شکل زنجیره‌های تامین فناوری است. تشدید تنش بین ایالات متحده و چین بر سر فناوری و به ویژه نیمه هادی ها، زنجیره های تامین الکترونیک را به روش های کند اما قابل توجهی تغییر داده است. تاسیسات فاکسکان در ویسکانسین بسیار کوچکتر از آنچه در ابتدا وعده داده شده بود، است، اما TSMC، با ارزش ترین شرکت تایوان و بزرگترین تولید کننده تراشه های پردازنده در جهان، به زودی یک مرکز جدید در آریزونا افتتاح خواهد کرد.

پیش از این، تقریباً تمام سرمایه گذاری این شرکت در تایوان یا چین بود. اکنون در حال تنوع بخشیدن به ردپای ساخت خود، ساختن یک کارخانه تراشه جدید در ژاپن و کاوش در سنگاپور نیز است.


به گزارش فولاد ایران، همانطور که قرنطینه‌های فاجعه‌بار اقتصادی کووید نشان داده است، رهبران چین دیگر چندان روی رشد اقتصادی متمرکز نیستند. حتی رهبران شرکت‌هایی که خطر جنگ را از راه دور می‌بینند، نمی‌توانند تغییرات سیاست فوری‌تر ناشی از جنگ تراشه‌های آمریکا و چین را نادیده بگیرند. ایالات متحده همچنان به توسعه بیشتر تراشه‌های خود ادامه می‌دهد و محدودیت‌های جدیدی را اعمال می‌کند که دسترسی چین به نرم‌افزار و تجهیزات ساخت تراشه را محدود می‌کند.


SK Hynix، یکی از دو تولیدکننده اصلی تراشه‌های حافظه کره جنوبی، اکنون از ارتقای تجهیزات حیاتی لیتوگرافی در کارخانه خود در  Wuxi، چین محروم است، که این امر مانع از تولید تراشه‌های نسل بعدی در آنجا می‌شود. تا حدی به این دلیل، شرکت های غیر چینی در حال تغییر الگوهای سرمایه گذاری خود هستند.


توجه بر قوانین اخیر ایالات متحده برای ایجاد انگیزه در تولید نیمه هادی ها متمرکز شده است، که TSMC و سامسونگ کره جنوبی را به ایجاد تاسیسات جدید به ترتیب در آریزونا و تگزاس سوق داده است.


منبع: فایننشال تایمز

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۰
تعداد بازدید : ۵۱۳
کد خبر : ۶۲,۹۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید