به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قربانیان ناخواسته دلار قوی

پایگاه خبری فولاد ایران – ارزش بالای دلار برای شرکت‌های آمریکایی در بازار سهام داو و اس اند پی 500 در سال جاری یک باد مخالف بوده است. این قابل درک است زیرا افزایش ارزش دلار به سود بین‌المللی شرکت‌هایی مانند اپل (AAPL)، که در خارج از امریکا قرار دارند، ضربه می زند.


اما ممکن است تعجب آور باشد که شرکت های کوچکتر ایالات متحده، که تمایل دارند تمرکز داخلی بیشتری داشته باشند، در این دوره از قدرت دلار بهره وری خاصی از خود نشان نداده اند.


با توجه به مشخصات شرکت‌های دارای سرمایه کوچک، این غیرمنتظره است. جیم بیساو، مدیر ارشد سرمایه گذاری جن تراست، گفت: "احتمال کمتری دارد که سهام های با سرمایه کوچک به دلیل دلار آمریکا قوی تر از شرکت های چندملیتی بزرگ آسیب ببینند."


به گزارش فولاد ایران، مشکل این است که سرمایه‌گذاران نگران کاهش رشد اقتصادی در ایالات متحده هستند، بنابراین هرگونه منفعت از دلار قوی‌تر، یعنی قرار گرفتن کمتر در معرض اقتصاد جهانی که با نگرانی‌های رکود در داخل خنثی می‌شود.


شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر یورو، پوند، ین و چندین ارز دیگر ردیابی می‌کند، امسال 18 درصد افزایش یافته است واردات خارجی را ارزان‌تر می‌کند و این خبر بدی برای شرکت های کوچکتر آمریکایی است که تلاش می کنند با رقبای اروپایی و آسیایی رقابت کنند.


بخش‌هایی که بیشتر متمرکز بر داخلی هستند، مانند املاک و مستغلات و خدمات آب و برق، کمتر در معرض این اثرات قرار دارند. جیسون پراید و مایکل رینولدز، استراتژیست‌های سرمایه‌گذاری گلنمد در گزارشی می‌گویند که دلار آمریکا یک باد مخالف برای سهام بین‌المللی و درآمد شرکت‌ها است، اما ممکن است به طور نامحدود به افزایش خود ادامه ندهد.


نتیجه نهایی این است که هیچ چیز کاملاً از تأثیرات یک دلار قوی مصون نیست. مطمئناً، ممکن است برخی از بخش‌ها به اندازه سایر بخش‌ها آسیب نبینند. و شرکت‌های چندملیتی و سهام خارجی نسبت به شرکت‌های کوچک‌تر که در معرض دید بین‌المللی اندک یا بدون قرار دارند، وضعیت بدتری داشته باشند. اما تا زمانی که فدرال رزرو به افزایش نرخ ها ادامه دهد، بعید است که دلار به میزان قابل توجهی ضعیف شود. این مشکل همچنان برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران آمریکایی باقی خواهد بود.


منبع: CNN

۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۴۴۹
کد خبر : ۶۳,۱۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید