به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگرانی سرمایه گذاران در مورد تیم رهبری جدید شی

پایگاه خبری فولاد ایران – سهام چین در هنگ کنگ و نیویورک، به‌ویژه غول‌های فناوری اینترنتی مانند علی‌بابا، در اولین روز معاملاتی پس از اینکه شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین قدرت خود را با تیم رهبری جدید تثبیت کرد، سقوط کرد.


در چند سال گذشته، شی ترجیح داده است که دولت در اقتصاد مشارکت بیشتری داشته باشد. سخنرانی شی در افتتاحیه بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در این ماه تاکید کرد که چین در سال‌های آینده بر «توسعه با کیفیت بالا» و «مدرن‌سازی» تمرکز خواهد کرد.


شی گفت که رفاه مشترک ( ثروت متوسط برای همه، به جای تعداد معدودی)، لازمه این مدرن سازی است.


تحلیلگران گفته اند که تلاش مجدد چین برای رفاه مشترک به سرکوب اخیر پکن علیه غول های فناوری اینترنتی کمک کرده است.


به گزارش فولاد ایران، مقامات چینی اظهار می کنند که خواستار ادامه توسعه «سالم» «اقتصاد پلت فرم» و «تکمیل» تعدیل‌های کسب‌وکار هستند. کنگره حزبی که در آخر هفته به پایان رسید نشان نداد که آیا کنترل های سختگیرانه کووید در چین به زودی تغییر خواهد کرد یا خیر. محدودیت در فعالیت های تجاری بر رشد اقتصادی تاثیر گذاشته است.


با این حال، هلن کیائو، اقتصاددان چین و آسیا، در یادداشتی گفت که تغییرات سیاست کووید ممکن است زودتر از آنچه بازار انتظار دارد رخ دهد.


تحلیلگران می گویند ممکن است برخی نگران عدم کنترل و تعادل گروه جدید رهبران و خطر اشتباهات سیاستی که اقتصاد را شوکه کند، باشند. اما آنها افزودند که همبستگی این گروه ممکن است به طور کلی به اجرای سیاست موثرتر برای کشور منجر شود.


منبع: CNBC

۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹
تعداد بازدید : ۳۷۳
کد خبر : ۶۳,۲۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید