به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین خانه امنی برای صادرات انرژی روسیه!!

پایگاه خبری فولاد ایران – چین در ماه سپتامبر مقادیر بی سابقه ال ان جی ( گاز طبیعی مایع) و زغال سنگ متالورژی از روسیه وارد کرد و در مجموع خرید 50 میلیارد دلاری در بخش محصولات انرژی از روسیه داشته چرا که حمله به اوکراین روسیه را واداشته فروش به این متحد استراتژیک خود را افزایش دهد.


به عنوان نمونه زغال سنگ وارداتی ار روسیه در سپتامبر از 900 هزار تن سال قبل به 2.5 میلیون تن رسید. فروش ال ان جی نیز یک سوم نسبت به سال قبل بالا رفته 819 هزار تن ثبت شد در حالی که کل واردات ال ان جی به چین 12 درصد افت داشت. واردات نفت خام از روسیه در ماه گذشته به 7.5 میلیون تن رسید، در حالی که این رقم در ماه آگوست 8.3 میلیون تن و در سپتامبر سال گذشته 6.1 میلیون تن بود و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده چین از روسیه پیشی گرفت.


کل خرید انرژی از روسیه، از جمله محصولات نفتی، در ماه گذشته از رکورد 8.4 میلیارد دلاری در ماه آگوست به 7.5 میلیارد دلار کاهش یافت، اگرچه این رقم بسیار بالاتر از 4.7 میلیارد دلار سپتامبر سال گذشته است. در هفت ماه پس از آغاز جنگ اوکراین نیز آمار واردات به بیش از 51 میلیارد دلار رسیده است.  در حالی که مدت مشابه در سال 2021، خرید انرژی از روسیه در چین 30 میلیارد دلار بود.


به گزارش فولاد ایران، اگرچه ارزش واردات به دلیل رشد قیمت جهانی انرژی ناشی از این جنگ افزایش یافته، ولی در کل خرید چین از روسیه که با تخفیف های خوبی هم همراه بوده بالا رفته است. مسکو باید خانه ای امن برای کالاهای صادراتی خود بیابد چرا که اکثر کشورهای جهان از معامله با آن به عنوان مجازات این تهاجم اجتناب می کنند. 

بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا برای روسیه که تانکرهای نفتی را از بیمه و سایر خدمات محروم می کند، قرار است از پنجم دسامبر اجرایی شود.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۴۲۷
کد خبر : ۶۳,۲۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید