به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش قیمت گندم و ذرت پس از خروج روسیه از قرارداد غلات دریای سیاه

پایگاه خبری فولاد ایران – قیمت گندم و ذرت در بازارهای کالاهای جهانی روز دوشنبه پس از خروج روسیه از توافق صادرات غلات حیاتی اوکراین از طریق دریای سیاه، افزایش یافت.


معاملات آتی گندم در شیکاگو روز دوشنبه 5.5 درصد افزایش یافت و به 8.74 دلار در هر بشل رسید. معاملات آتی ذرت با 2.3 درصد افزایش به 6.96 دلار در هر بشل رسید. معاملات آتی روغن پالم در مالزی نیز به دلیل ترس از تأثیر بالقوه بر صادرات روغن آفتابگردان اوکراین افزایش یافت.


اوکراین و روسیه روی هم تقریبا یک سوم صادرات جهانی گندم را به خود اختصاص می دهند. آنها همچنین در میان سه صادرکننده برتر جهانی جو، ذرت، روغن کلزا و روغن آفتابگردان هستند.


به گزارش فولاد ایران، روسیه روز شنبه مشارکت خود در قرارداد غلات را پس از آنچه که ادعا کرد حمله پهپادی توسط نیروهای مسلح اوکراین به ناوگان دریای سیاه در شهر کریمه سواستوپل بود، به حالت تعلیق درآورد. اوکراین روسیه را به باج خواهی و اختراع حملات تروریستی ساختگی به تاسیسات خود در کریمه متهم کرده است.


کمیته بین‌المللی نجات (IRC)، یک سازمان کمک‌های بشردوستانه، گفت که عواقب خروج روسیه از توافق غلات می‌تواند برای کشورهای فقیر، که بسیاری از آنها در حال حاضر گرسنگی شدید را تجربه می‌کنند، فاجعه‌بار باشد.


توافق صادرات غلات با میانجیگری سازمان ملل که در ماه جولای صورت گرفت و عبور امن کشتی های حامل غلات از اوکراین از طریق دریای سیاه را تضمین کرد، نقش مهمی در کاهش قیمت گندم و سایر کالاها در سطح جهان ایفا کرده است.


این قرارداد قرار بود در 19 نوامبر منقضی شود، اما تلاش برای تمدید آن در حال انجام بود.


منبع: CNN

۱۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۳۹۹
کد خبر : ۶۳,۳۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید