به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تاثیر واردات نفت خام چین بر قیمت نفت در زمستان

پایگاه خبری فولاد ایران – سطوح واردات نفت خام چین همچنان یکی از عواملی است که باید در زمستان امسال در بازار نفت مشاهده کرد، اما بزرگترین واردکننده جهان تأثیر نسبتاً محدودی بر بازار نفت تحت تأثیر بحران انرژی، تحریم‌ها و رکود اقتصادی خواهد داشت.


انتظار می‌رود که تقاضای جهانی نفت در هفته‌های آتی پس از اینکه چین در پایان اکتبر شروع به اعلام محدودیت‌ها و قرنطینه‌های مجدد کووید در مناطقی در چندین شهر بزرگ از جمله گوانگژو، ووهان، شینینگ و پکن کرد، آسیب ببیند. با این حال، احتمالاً واردات نفت خام چین در ماه نوامبر و اوایل دسامبر قوی خواهد بود.


به گزارش فولاد ایران، تأثیر آخرین دور محدودیت‌های کووید در سراسر چین هنوز احساس نشده است. در صورتی که پالایشگاه‌ها در هفته‌های آینده شاهد کاهش مصرف داخلی خود باشند، واردات نفت ممکن است در آغاز سال آینده کاهش یابد.


یکی از عوامل افزایشی برای واردات نفت چین، سهمیه بزرگ صادرات سوخت است که برای پایان سال جاری و احتمالاً اوایل سال آینده به پالایشگاه ها اختصاص داده شده است، پس از اینکه چین بزرگترین سهمیه صادرات سوخت خود را برای پالایشگاه های خود برای سال 2022 در پایان سپتامبر صادر کرد. این سهمیه ممکن است به اوایل سال 2023 منتقل شود.


روند کوتاه‌مدت تقاضای چین و توان پالایشگاهی، محرک‌های کلیدی قیمت نفت، نه تنها در بازار فیزیکی، بلکه در بازار کاغذی خواهد بود، که بارها نشان داده است که نسبت به اخبار در مورد تضعیف احتمالی نفت چین حساس است.


اما برخلاف دیگر زمان‌های آرام‌تر، واردات نفت خام چین بزرگترین موضوع در بازار نفت در زمستان امسال نخواهد بود.


بحران انرژی، تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت و محصولات روسیه، که قرار است به ترتیب در اوایل دسامبر و اوایل فوریه اجرایی شود و همچنین باد مخالف اقتصاد کلان با افزایش شدید نرخ بهره و تورم بالا، همگی در تعیین جهت قیمت نفت در ماه های آینده دخیل هستند.


بر اساس داده‌های رهگیری نفت‌کش‌های گردآوری‌شده توسط تانکرهای نفت‌خام به مقصد چین، در ماه اکتبر 9.3 میلیون بشکه در روز نفت بارگیری شده‌اند که 500 هزار بشکه در روز نسبت به سپتامبر افزایش یافته و بالاترین رقم در حداقل 10 ماه گذشته است.


واردات نفت خام چین، فعالیت های پالایشگاه ها و صادرات سوخت مانند همیشه به دقت تحت نظر خواهد بود، اما تحریم اتحادیه اروپا، بحران انرژی و ترس از رکودهای در حال وقوع می تواند اهمیت داده های چین را برای بازار نفت در زمستان امسال تحت الشعاع قرار دهد.


منبع: Oilprice

۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۳۲۹
کد خبر : ۶۳,۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید