به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ترکمنستان، یک نیروگاه انرژی منطقه ای

پایگاه خبری فولاد ایران – ترکمنستان از طریق خطوط لوله صادرات گاز به شمال، روسیه، شرق، چین و همچنین ایران را تامین می کند. طبق اظهار معاون نخست‌وزیر ترکمنستان، این کشور اکنون در حال ساخت خط لوله گاز تاپی (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند) است. عبدالرحمنوف گفت: "اجرای TAPI فشار بازارهای آسیایی را کاهش می دهد و حجم های منتشر شده را می توان به بازار اروپا هدایت کرد."


معاون نخست‌وزیر ترکمنستان گفت: "اولویت دیگر توسعه زیرساخت‌های انرژی داخلی، مانند خط لوله گاز شرق به غرب به طول 800 کیلومتر است که همه میادین گازی کشور را به هم متصل می‌کند و اکنون در دست ساخت است."


هفته گذشته صداهای دلگرم کننده تری از سوی باتیر امانوف، رئیس شرکت دولتی گاز ترکمن گاز شنیده شد که امیدواری به صادرات به اروپا را افزایش داد. وی در 26 اکتبر در کنفرانس نفت و گاز در عشق آباد گفت: "ترکمنستان یک صادرکننده قابل اعتماد گاز و یک بازیگر کلیدی در عرصه انرژی جهانی است و چشم انداز بسیار خوبی برای تحویل گاز طبیعی به سمت اروپا دارد."


طاعلیبک ابرایف، وزیر انرژی قرقیزستان در 26 اکتبر گفت که دولت او در حال مذاکره با ترکمنستان برای خرید 350 میلیارد متر مکعب گاز و 2 میلیارد کیلووات ساعت برق است. افغانستان و ایران دیگر کشورهایی هستند که در حال حاضر از ترکمنستان برق می خرند.


به گزارش فولاد ایران، آذربایجان نیز در حال آماده شدن برای همکاری نزدیک تر با ترکمنستان از راه های دیگر است و شرکت نفت دولتی آن آماده افتتاح دفتر در عشق آباد است. اگر راهی برای انتقال گاز ترکمنستان از خزر پیدا شود، گرجستان نیز خواهان ورود به آن است. گیورگی چیکوانی، مدیر کل شرکت نفت و گاز گرجستان، در سخنرانی خود در کنفرانس نفت و گاز در عشق آباد گفت که کشورش می خواهد در نهایت سوخت ترکمنستان را خریداری کند. او گفت که تحقق این امر مستلزم گفتگوی گسترده‌تر بین اتحادیه اروپا، دولت‌های قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی و صنعت است.


منبع: Oilprice

۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۳۷۹
کد خبر : ۶۳,۳۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید