به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کاهش برآوردهای تقاضای نفت

پایگاه خبری فولاد ایران – ابهامات قابل توجه اقتصاد جهانی در ماه های آینده باعث شد تا اوپک روز دوشنبه برآورد خود را از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری و سال آینده کاهش دهد. این پنجمین پیش بینی کاهش مصرف از آوریل است.


اوپک در گزارش ماهانه بازار نفت (MOMR) اعلام کرد که هر یک از پیش‌بینی‌های رشد تقاضای نفت در سال‌های 2022 و 2023 را به میزان 100 هزار بشکه در روز نسبت به برآوردهای ماه گذشته کاهش داده است.


بی‌اطمینانی قابل توجه در مورد اقتصاد جهانی، همراه با ترس از رکود جهانی، به ریسک کاهش رشد تقاضای جهانی نفت کمک می‌کند. اوپک گفت: علاوه بر این، پایبندی جدی چین به سیاست کووید صفر به این عدم اطمینان می‌افزاید و مسیر بهبود این کشور را غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌کند.


به گزارش فولاد ایران، اوپک پس از کاهش تقریباً 400 هزار بشکه ای پیش بینی تقاضای سه ماهه چهارم در روز، اکنون رشد تقاضای جهانی نفت را 2.5 میلیون بشکه در روز در سال 2022 می بیند.


به گفته این کارتل، تقاضای جهانی نفت در سال جاری به طور متوسط 99.6 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود.


برای سال 2023، اوپک اکنون رشد تقاضای نفت را 2.2 میلیون بشکه در روز می بیند که 100 هزار بشکه در روز کمتر از رشد مورد انتظار در گزارش اکتبر است. بر اساس گزارش اوپک، تقاضای جهانی نفت به طور متوسط 101.8 میلیون بشکه در روز تعیین شده است که به دلیل بهبودهای ژئوپلیتیک مورد انتظار و مهار کووید-19 در چین حمایت می شود. انتظار می‌رود سال آینده تقاضای ایالات متحده از سطح سال 2019 فراتر رود و این به لطف بهبود تقاضای سوخت حمل و نقل و تقاضای تقطیر سبک است. به گفته این کارتل، با این حال، انتظار نمی رود که مصرف اروپا و آسیا و اقیانوسیه از سطح مصرف سال 2019 بالاتر بروند.


منبع: Oilprice

۲۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۵۸
تعداد بازدید : ۳۷۰
کد خبر : ۶۳,۴۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید