به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سنگ آهن چین امیدوار تر از گذشته

بازار سنگ آهن چین امیدوار تر از گذشته

 

پایگاه خبری فولاد ایران – روز گذشته قیمت قراردادهای فیوچرز سنگ آهن برای سومین هفته متوالی صعودی بود چرا که در چین بازار امیدوار تر شده و چشم انداز اقتصادی آن خوش بینانه تر از قبل است. انتظار اینکه پکن پس از کاهش برخی از قوانین سختگیرانه مهار کرونا و پرده برداری از اقدامات جدید برای کمک به بخش بیمار املاک، اقدامات سیاسی بیشتری را برای حمایت از اقتصادش انجام خواهد داد، بر امیدواری های بازار سنگ آهن افزوده است.


در بازار نقدی متوسط قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین روز گذشته به 99.10 دلار هر تن خشک سی اف آر رسید که آخرین بار 75 سنت رشد روزانه داشت.


به گزارش فولاد ایران، در بورس دالیان قرارداد ژانویه سنگ آهن 105.76 دلار هر تن شده که 3.3 درصد رشد داشته و بالاترین قیمت از اول آگوست تاکنون بوده است. در بورس سنگاپور هم قرارداد دسامبر 2.1 درصد رشد داشته 98.95 دلار هر تن شنیده شد.


فعالان بازار معتقدند سخت گیری های کمتر قرنطینه علی رغم تشدید مجدد آمار ابتلا نشان می دهد که پایان دادن به محدودیت ها از آنچه فکر می کردند نزدیک تر است. حال برخی برآورد تولید فولاد چین در سال 2023 را از 1.01 میلیارد تن به 1.05 میلیارد تن افزایش داده اند.


میلگرد در بورس شانگهای روز گذشته 0.3 درصد رشد داشت ولی ورق گرم و مفتول 0.8 درصد افت داشتند و در بورس دالیان هم زغال سنگ متالورژی 2.1 درصد بهبود داشت.


منبع: mining.com
ترجمه: مونا تابان

۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۰۵
تعداد بازدید : ۴۴۴
کد خبر : ۶۳,۵۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید