به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

شرایط وخیم نقدینگی بانک های چین با افزایش رکود اوراق قرضه

پایگاه خبری فولاد ایران – پس از فروش سریع اوراق قرضه که منجر به سیل برداشت سرمایه گذاران شد، رگولاتورهای چینی از بانک ها خواستند تا در مورد توانایی خود در انجام تعهدات کوتاه مدت گزارش دهند. چندین بانک بیانیه های عمومی صادر کرده اند تا به سرمایه گذاران اطمینان دهند که آشفتگی نقدینگی مهار خواهد شد. این در حالی است که بانک جمهوری خلق چین حجم تزریق نقدی به سیستم مالی خود را از طریق عملیات بازار باز در روز چهارشنبه تقریباً دو برابر کرد. یکی از افراد آشنا به این موضوع گفت که شرایط نقدینگی احتمالا ظرف چند روز تثبیت خواهد شد.


به گزارش فولاد ایران، بانک‌های بزرگ چین دسترسی زیادی به سرمایه دارند، اما نوسانات قیمتی زیاد و برداشت‌ها، خطر عدم تطابق منابع مالی کوتاه‌مدت را افزایش داده است.


بازار سهام 10 تریلیون دلاری چین در روزهای اخیر پس از آنکه دولت شی جین پینگ، برخی از سیاست های سختگیرانه کووید صفر خود را کاهش داد، یک بسته نجات برای بخش املاک ارائه کرد و برای کاهش تنش ها با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی حرکت کرد، افزایش یافت. با سرازیر شدن پول به سهام و سایر سرمایه گذاری های حساس اقتصادی، شرط بندی های امن روی اوراق قرضه دولتی آسیب دید.


بانک مرکزی چین اعلام کرد که ضرر و زیان را محدود خواهد کرد و به طور فعال سرمایه گذاری های نسبتا مطمئن را دنبال خواهد کرد. بانک جمهوری خلق چین  123 میلیارد یوان (17.3 میلیارد دلار) نقدینگی هفت روزه را از طریق عملیات بازار آزاد خود در روز چهارشنبه تزریق کرد. بانک مرکزی در بیانیه‌ای در اوایل این هفته اعلام کرد که تزریقات در این ماه از طریق ترکیبی از ابزارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به بیش از یک تریلیون یوان رسید.


بازده اوراق قرضه دولتی یک ساله چین در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت و 2.17 درصد بود و به صعود هفت روزه پایان داد که به بالاترین میزان از ژانویه رسید. بازدهی اوراق ده ساله پس از جهش 10 واحدی در ابتدای این هفته در بدترین افت خود از سال 2016، با 3 واحد کاهش به 2.80 درصد رسید.


منبع: بلومبرگ

۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۷۴۶
کد خبر : ۶۳,۵۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید