به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

پایان افزایش بی امان قیمت دلار؟!

پایگاه خبری فولاد ایران – داستان بازارهای مالی و اقتصاد جهانی در سال جاری تا حدی با افزایش چشمگیر دلار آمریکا نوشته شده است، که صعود بی‌وقفه آن در سراسر جهان شوک ایجاد کرده است. با این حال، سرانجام، رالی وحشتناک آن ممکن است به پایان برسد.


دلار در این سه ماهه تاکنون بیش از 4 درصد کاهش یافته است و از بالاترین سطح دو دهه‌ای که در سپتامبر به آن رسیده بود، پایین تر آمده است.


به گزارش فولاد ایران، بازارها نگران نشانه‌هایی از یک تغییر اساسی هستند و سرمایه‌گذاران بابت از دست دادن فرصت‌ها ترس دارند.


افزایش شدید نرخ‌ها در سال جاری یکی از دلایل کلیدی افزایش ارزش دلار بوده است. این سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا دارایی‌های ایالات متحده را بخرند که بازدهی جذابی دارند. برای اجرای این معاملات، آنها باید دلار بخرند. در عین حال، خوش‌بینی فزاینده‌ای وجود دارد که چین می‌تواند برای کاهش محدودیت‌های کرونا آماده شود.

دولت آن همچنین اقداماتی را برای مقابله با بحران در بخش املاک و مستغلات کشور انجام داده است. به علاوه، هوای گرم پاییزی در اروپا نگرانی‌ها در مورد دسترسی به انرژی در زمستان امسال را کاهش داده است که منجر به پیش‌بینی‌های اقتصادی کمی خوش‌بینانه‌تر شده است.


اگر این اقتصادها بهتر از حد انتظار عمل کنند، ایالات متحده تنها مهره بازی به نظر نمی رسد و ارزهای دیگر می توانند دوباره جذاب به نظر برسند.


البته خطرات بزرگي در چشم انداز وجود دارد. چین همچنان به بازی سخت خود در مورد کووید ادامه می دهد، اگرچه به شدت امید است رئیس جمهور شی جین پینگ رویکرد خود را به زودی تغییر دهد. ابهامات عمده پیرامون برنامه های فدرال رزرو وجود دارد و جنگ غیرقابل پیش بینی روسیه در اوکراین هنوز این پتانسیل را دارد که به سرعت محاسبات اروپا را تغییر دهد.


بنابراین، طبق نظر کیت جوکز از Societe Generale، "بعید است که دلار در یک خط مستقیم سقوط کند."


منبع: CNN

۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۳۹۳
کد خبر : ۶۳,۵۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید