به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

تداوم تنگنای بازار گاز اروپا حداقل تا سال 2024

پایگاه خبری فولاد ایران – حجم زیادی از عرضه LNG جدید در این دهه به بازار می آید، اما هیچ یک از ظرفیت های صادراتی عظیمی که در حال حاضر در حال عرضه هستند، نمی توانند بازار تنگ گاز اروپا را در سال 2023 یا 2024 کاهش دهند. ایالات متحده و قطر، برترین صادرکنندگان ال ان جی جهان هستند. آنها پس از سال 2025 ظرفیت جدید زیادی خواهند داشت و این امر بحران عرضه بالقوه را کاهش می دهد، اما قادر به کمک به اروپا با موج جدید عرضه گاز برای زمستان آینده یا زمستان پس از آن نیستند.


به گزارش فولاد ایران، تخریب تقاضا در میان قیمت های بالا می تواند مصرف LNG را در کوتاه مدت در اروپا و آسیا کاهش دهد. اما حتی در یک سناریوی تقاضای ضعیف‌تر، اروپا برای جایگزینی تمام گاز روسیه که پس از پایان زمستان از دست داده و برای ایجاد ذخایر کافی قبل از زمستان 2023/2024 به LNG زیادی نیاز دارد.


مشکل این است که تا سال 2025 عرضه LNG در مقیاس بزرگ از ایالات متحده یا قطر وجود ندارد. در این میان، اروپا در راه اندازی واحدهای ذخیره سازی مجدد گاز (FSRU) برای واردات بیشتر LNG پیشرفت خوبی داشته است و توسعه دهندگان از پلت فرم های شناور LNG (FLNG) برای صادرات سوخت استفاده می کنند. اما این تاسیسات شناور ظرفیت کمتری نسبت به پایانه های بزرگ خشکی دارند.


پروژه های عظیم ال ان جی ایالات متحده بعد از سال 2024 آنلاین می شوند. در ایالات متحده، سه پروژه - Golden Pass LNG، Plaquemines LNG، و Corpus Christi Stage III - در حال حاضر در دست ساخت هستند.


آژانس بین المللی انرژی در سپتامبر اعلام کرد، پس از تکمیل، این پروژه‌ها ظرفیت صادرات LNG ایالات متحده را در مجموع 5.7 میلیارد فوت مکعب در روز (Bcf/d) تا سال 2025 افزایش خواهند داد. بنابراین، حداکثر ظرفیت صادرات در جایی که اکنون بزرگترین صادرکننده جهان است که حدود 70 درصد از LNG خود را به اروپا ارسال می کند، تا سال 2025 به نزدیک به 20 میلیارد مکعب در روز خواهد رسید که از حدود 14 میلیارد مکعب در روز در حال حاضر افزایش یافته است. ایالات متحده در حال حاضر حدود 11 میلیارد فوت مکعب در روز (Bcf/d) صادر می کند.


رقابت بین اروپا و آسیا برای LNG محدود تا زمانی که موج جدیدی از عرضه پس از سال 2026 وارد شود، شدید خواهد بود. بزرگترین پروژه توسعه LNG جهان در قطر تا سال 2026 آماده نمی شود و انتظار می رود در قطر، بزرگترین پروژه توسعه LNG جهان تنها در سه ماهه چهارم سال 2025 تولید شود.


پروژه های ایالات متحده و قطر افزایش قابل توجهی در عرضه جدید در سال های 2025-2026 به همراه خواهند داشت. با این حال، پویایی بازار LNG از سال 2025 به شدت به چگونگی تحول تقاضای جهانی LNG در این مدت بستگی دارد.


منبع: Oilprice

۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۳۴۰
کد خبر : ۶۳,۵۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید