به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سرایت جنگ تراشه آمریکا و چین به اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – دو قرارداد تراشه‌های اروپایی به خاطر ارتباطشان با چین با مشکل مواجه شده‌اند. هفته گذشته، تنها چند روز پس از مسدود شدن فروش یک کارخانه تولید تراشه در آلمان، به بزرگترین سازنده تراشه بریتانیا دستور داده شد تا فعالیت خود را متوقف کند.


به گزارش فولاد ایران، صنعت تراشه به ‌عنوان یک جبهه جدید در تنش‌های آمریکا و چین ظاهر می‌شود. اکنون این دو دستور فرمایشی نشان می دهد که چگونه فشارها در اروپا نیز در حال افزایش است، به ویژه در شرایطی که مقامات غربی با درخواست هایی برای دور نگه داشتن بخش های کلیدی از کنترل چین مواجه هستند.


شیائومنگ لو، مدیر فناوری جغرافیایی در گروه اوراسیا گفت: "این تصمیم‌ها نشان‌دهنده تغییر موضع‌های سخت‌تر در رابطه با سرمایه‌گذاری چین در صنایع مهم در اروپا است."


واشنگتن کمبود تراشه را یک مسئله امنیت ملی اعلام کرده و بر اهمیت رقابت در قابلیت‌های فناوری پیشرفته تاکید کرده است. به گفته لو، امسال، ایالات متحده محدودیت های خود را افزایش داد و متحدان خود را تحت فشار قرار داد تا محدودیت های خود را علیه صنعت تراشه چین اعمال کنند. در ماه آگوست، دولت ایالات متحده به دو شرکت بزرگ تراشه‌ساز Nvidia (NVDA) و AMD (AMD) دستور داد تا صادرات برخی تراشه‌های با کارایی بالا به چین را متوقف کنند.


منبع: CNN

۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۴۳۹
کد خبر : ۶۳,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید