به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روسیه در تلاش برای تصاحب بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا

پایگاه خبری فولاد ایران – روسیه بلافاصله پس از تصرف نیروگاه Zaporizhzhia اوکراین در چهارم مارچ، شروع به انتصاب مدیران و کارکنان فنی خود در این نیروگاه کرد.

بین اواخر سپتامبر و اواسط اکتبر 2022، مقامات روسی، ایهور موراشوف، مدیر اجرایی ZNPP  و چندین مدیر ارشد اوکراینی دیگر را دستگیر و سپس آنها را به قلمرو تحت کنترل اوکراین منتقل کردند.


از آن زمان، نمایندگان روس با پیشنهاداتی به کارکنان اوکراینی برای امضای قراردادهای کاری به ZNPP رفتند. کسانی که تصمیم به امضا می گیرند واجد شرایط دریافت پاداش خواهند بود، در حالی که کسانی که امتناع می کنند از کار اخراج می شوند.


به گزارش فولاد ایران، شرکت دولتی Energoatom اوکراین (اپراتور نیروگاه های هسته ای اوکراین) در تلاش است تا حداقل درجه ای از نفوذ خود را در ZNPP حفظ کند. پترو کوتین، رئیس Energoatom، سمت مدیر عامل موقت ZNPP را بر عهده گرفت. تصمیمات سیاستی در مورد نیروگاه Zaporizhzhia باید در دفتر مرکزی Energoatom در کیف گرفته شود، در حالی که مسائل فنی باید در محل توسط کارکنان ZNPP تحت نظر مهندس ارشد اوکراین و با تایید معاون انجام بگیرد.


Energoatom پرداخت حقوق و مزایا به پرسنل اوکراینی در ZNPP که از استخدام در شرکت عامل روسی امتناع می کنند، را به عهده گرفته است.  


مسکو علاقه مند به پذیرش غیررسمی و عملاً تصرف ZNPP و کنترل قلمرو اطراف آن است. مسکو می‌خواهد که به سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ZNPP نه تنها از طریق اوکراین، بلکه از طریق روسیه نیز دسترسی داشته باشد. دیپلمات های روسی غیرنظامی سازی ZNPP را رد می کنند و استدلال می کنند که این امر منجر به بازپس گیری نیروگاه اوکراینی می شود.


رئیس جمهور زلنسکی در سخنرانی خود در اجلاس گروه 20 که اخیراً در اندونزی برگزار شد، خواستار اعمال فشار بر روسیه برای پیروی از قطعنامه ها و توصیه های آژانس، همچنین حذف تمام پرسنل نظامی روسیه از ZNPPو تحویل نیروگاه به آژانس بین المللی انرژی اتمی و پرسنل اوکراینی و همچنین اتصال مجدد نیروگاه دائمی در شبکه برق ملی اوکراین شد.


منبع: Oilprice

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۲۵۰
کد خبر : ۶۳,۶۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید