به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس

پایگاه خبری فولاد ایران – گلدمن ساکس احتمال کاهش اوپک را بالا می بیند و انتظار دارد قیمت نفت در سال آینده به 110 دلار برسد.


تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک، یک ائتلاف با نفوذ انرژی موسوم به اوپک پلاس، در 4 دسامبر در وین، اتریش برای تصمیم گیری در مورد فاز بعدی سیاست تولید، تشکیل جلسه خواهند داد.


جف کوری، رئیس جهانی کالا در گلدمن ساکس، روز سه شنبه گفت که چشم انداز میان مدت نفت برای سال 2023 بسیار مثبت است و این بانک به پیش بینی 110 دلاری نفت خام برنت خود پایبند است.


به گفته گلدمن ساکس، قدرتمندترین تولیدکنندگان نفت جهان به احتمال زیاد اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از کاهش قیمت و تلاش برای متعادل کردن بازار انجام خواهند داد. این در بحبوحه قیمت بالای دلار، ترس از رکود اقتصادی، تضعیف تقاضای نفت خام در چین، درحالیکه فعالان بازار تأثیر قریب الوقوع سقف قیمتی غرب بر نفت روسیه را ارزیابی می کنند، رخ می دهد.


به گزارش فولاد ایران، اوپک پلاس در اوایل اکتبر توافق کرد که تولید خود را از نوامبر 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. علیرغم درخواست‌های ایالات متحده برای اوپک پلاس برای کاهش قیمت سوخت و کمک به اقتصاد جهانی، این اتفاق رخ داد.


اوپک پلاس اخیراً اشاره کرده است که می‌تواند کاهش تولید بیشتری را اعمال کند تا به بهبود قیمت نفت دامن بزند.


منبع: CNBC

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۲۱۵
کد خبر : ۶۳,۶۶۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید