به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فراز و نشیب اقتصاد و رکود در امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران – هر هفته اخبار ضد و نقیضی در مورد اقتصاد به گوش می رسد، اما علی رغم صحبت های مربوط به رکود، اقتصاد ایالات متحده انعطاف پذیری قابل توجهی از خود نشان می دهد. این اقتصاد قوی است. اما با خطرهای زیادی همراه است.


گزارش مشاغل نوامبر آن 263000 شغل جدید و نرخ بیکاری 3.7 را اعلام کرد، تقریباً پایین ترین سطح در نیم قرن اخیر.  شاخص تورم، سرانجام نشانه هایی از سرد شدن را نشان داد و تولید ناخالص داخلی در سه ماهه گذشته با نرخ سالانه 2.9 درصد رشد کرد که نسبت به کاهش در نیمه اول سال بازگشت خوبی داشت.


با این حال، مصرف کنندگان می گویند که نسبت به اقتصاد احساس بدی دارند. کورتیس دوبی، اقتصاددان ارشد اتاق بازرگانی ایالات متحده، این را «بدبینی دست دوم» می‌نامد و می‌گوید که ممکن است اقتصاد آنطور که شما فکر می‌کنید ضعیف نباشد.


بله، تورم نزدیک به بالاترین حد 40 سال اخیر به بودجه خانواده ضربه می زند. اما آمریکایی‌ها سفرهای خود را رزرو می‌کنند و حتی با قیمت‌های بالاتر، به تفریحات خود می پردازند. اقتصاددانان نگران رکود هستند، اما بازار کار با بیش از 10 میلیون شغل باز برای هر کسی که به دنبال یک شغل یا به دنبال افزایش شغلی است، در دسترس است.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز چهارشنبه گفت: "بازار کار دوباره به طرز باورنکردنی قوی شده است." این به نوعی بسیار عالی است، اما به تورم می‌افزاید.


به گزارش فولاد ایران، فدرال رزرو تلاش کرده است تا بالاترین نرخ تورم را از دهه 1980 مهار کند و در سال جاری شش بار نرخ بهره را افزایش داد و حتی نه یک بار بلکه چهار بار متوالی افزایش سه چهارم واحدی را اعمال کرد و در حالی که بازار مسکن ممکن است در حال خنک شدن باشد، ولی سقوط نمی کند. کووید اقتصاد را در هم شکست و اندازه گیری دوباره آن سخت بود. ده ها میلیون شغل یک شبه از بین رفت. مدارس تعطیل، کارخانه‌ها تعطیل، بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند. با گذشت بیش از دو سال، هنوز در تلاش برای سنجش قدرت و دوام بهبود هستیم.


منبع: CNN

۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱
تعداد بازدید : ۳۴۳
کد خبر : ۶۳,۶۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید