به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

حمایت طلبی ایالات متحده از اروپا در برابر با چین

پایگاه خبری فولاد ایران – ایالات متحده لفاظی های سنگین خود را علیه چین افزایش داده است و از اروپا نیز می خواهد که از آن پیروی کند. اما این بلوک نمی تواند کاملاً همین کار را انجام دهد.


دولت ایالات متحده به ویژه بر روی چین متمرکز شده است. نظرات و اقدامات آن در این راستا در ماه های اخیر افزایش یافته است. به عنوان مثال، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، روز چهارشنبه گفت که پکن به یک تهدید فزاینده برای شرکت های آمریکایی تبدیل شده است.


این پیام در اروپا به اشتراک گذاشته شده و تایید شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی از همتایان اروپایی خود درخواست اعمال محدودیت و کنترل صادرات چین را داشته اند. ایالات متحده در ماه اکتبر محدودیت هایی را برای دسترسی چین به برخی فناوری های توسعه یافته ایالات متحده اعمال کرد.


اما در حالی که اتحادیه اروپا در موارد مختلف چین را به عنوان "رقیب استراتژیک" نامیده است، رویکردی متفاوت از ایالات متحده را دنبال می کند، زیرا برای اتحادیه اروپا پیروی از امریکا به نفع آن نیست.


داده های دفتر آمار اروپا نشان می دهد که چین سومین خریدار بزرگ کالاهای اروپایی و مهم ترین بازار برای محصولات صادراتی اتحادیه اروپا در سال 2021 بوده است. در حالی که ایالات متحده در تلاش است تا اتحادیه اروپا را به سمت خود بکشاند تا از چین فاصله بگیرد، اتحادیه اروپا مایل است روابط اقتصادی خود را با چین حفظ کند.

این تمایل با پیامدهای اقتصادی جنگ که اقتصادهای اروپایی را در سال آینده کندتر خواهد کرد، تشدید می شود.


این در حالی است که روابط بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده کمی تیره شده است. مقامات اروپایی از یارانه های دولتی که ایالات متحده برای حمایت از پذیرش خودروهای الکتریکی ارائه می کند، شکایت کرده اند. اتحادیه اروپا گفت که این قوانین تجارت بین المللی را به چالش می کشد و تهدیدی برای شرکت های اروپایی است.


به گزارش فولاد ایران، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه با بایدن گفت‌وگو کرد تا بتواند برخی از این اختلافات را برطرف کند و از اختلاف تجاری جدید جلوگیری کند.


منبع: CNBC

۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴
تعداد بازدید : ۲۷۳
کد خبر : ۶۳,۷۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید